Bomlös sadel

Finns inte många bra bomlösa, blir mer ridpadd då.
Sensation säljs tyärr inte längre.
Sen finns det en uppsjö semibomlösa med koppjärn fram.
Man får vad man betalar för. Sitter man lite snett i en sadel med latexbossor så tar bossorna stryk och blir kanske sneda, vilket inte går att åtgärda,
 
Jag har en bomlös allround sadel från Easytrek som jag och fjordingen bara avgudar. Kan starkt rekommendera den, är precis som en "vanlig" sadel förutom att den då fungerar oavsett om hon ligger i hårdträning eller är lite sommarrund 👍
Nypris är ca 8000 tror jag men jag köpte en begagnad för 3000 och då var den från 2017.
Hoppas det hjälpte dig lite i den bomlösa djungeln!
 
Jag har en Ghost, som jag inte använt så mycket än, men den går ju att beställa så man kan få den i nästan vilken utformning som helst.
 

Liknande trådar

Utrustning Idag lånade jag en bomlös sadel till min häst. Jag använde min vanliga sadelgjord (helt i läder med fast resår på sidorna) till och...
Svar
6
· Visningar
696
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
330
Senast: liiinnea
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
954
Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
644
Senast: Sorgsen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp