Bommen fram på transporten gick sönder !!

B

**BORTTAGEN**

Har ni varit med om detta , att bommen går sönder ??
Den böjen som man sätter fast i mellan väggen , där släppte svetsen och bommen fram åkte ner mot väggen med en smäll.
När vi tittade in så stod hästen där utan bom fram .
Släpet är bara ca 1 år gammalt. Tror ni jag blir knasig på detta eller. Skriv och berätta vad ni hade gjort. Det kan ju hända på den andra bommen fram också !! :devil:
 
Har aldrig varit med om det.
Vad är det för märke på transporten??
 
Jag har kontaktat dom .Han sa att hästen kanske har tryckt hårt på den,om jag har gjort en häftig inbromsning,men det har jag inte gjort,men men han skulle skicka en ny sa han ,får väl hoppas det. :)
 
Man tycker att bommen borde hålla om hästen trycker på den. Den är ju ändå avsedd att vara i en hästtransport och hästen måste ju kunna ta stöd.

Det var ju i alla fall bra att de skulle skicka en ny!

Lotta
 

Liknande trådar

Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 349
Senast: Robina
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 361
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp