Bomullstäcken

W

Windy Bee doc

Jag blir tokig, men var får jag tag i ett hederligt och bra bomullstäcke?? :bump:
Jag har inte sett speciellt många sen fleece och s.k funktionstäcken kom till och nu letar jag med ljus och lykta efter ett täcke i bomull.

Har du något eller vet du var man får tag på de?
Min häst har stl. 145 i täcke...
 
Sv: Bomullstäcken

jag sydde mitt själv av ett överkast i bomull.
Som svettäcke tycker jag dock att fleece är mycket bättre då det transporterar bort fukten från hästen och värmer medans bomull bara blir blött och kallt...det kan ju vara därför som det inte finns så många svettäcken i bomull att köpa längre!
 
Sv: Bomullstäcken

Finns ju ett rutigt "våfflat" bomullstäcke på Hööks. Snyggt tycker jag...
 
Sv: Bomullstäcken

det är apkass kvalitet på Börjes bomullstäcken! Köp ett från Horsewear om du vill ha ett snyggt OCH bra ;)
 
Sv: Bomullstäcken

Vet inte hur kvaliten är nuförtiden, men mitt sunnytäcke är 12 år gammalt.
 
Sv: Bomullstäcken

fick ett nytt Sunny till min Charlie, efter en tvätt såg det ut som en gammal disktrasa, jag vet inte om jag vill kalla det bra kvalitet då :smirk:
 
Sv: Bomullstäcken

Jag har också ett gammalt Sunny hemma, håller än.
 
Sv: Bomullstäcken

pimy skrev:
Som svettäcke tycker jag dock att fleece är mycket bättre då det transporterar bort fukten från hästen och värmer medans bomull bara blir blött och kallt...det kan ju vara därför som det inte finns så många svettäcken i bomull att köpa längre!
Svettäcken har väl aldrig varit i bomull? Innan fleecetäckena kom använde man ju yllefilt eller typ de randiga kombitäckena. Bomullstäcke brukar jag använda som transport- eller stalltäcke på våren/sommaren/tidiga hösten. Jag har ett Horseware som jag tycker sitter bra och håller bra.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bomullstäcken

åhh!! gu va snyggt täcke!! Synd bara att det inte fanns i storlek 95...
 

Liknande trådar

Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
707
Senast: Caoimhe
·
Hemmet Hej, Undrar om någon här har koll om man kan ställa en fristående mikrovågsugn i överskåp? Jag har ingen mikro i mitt kök idag och har...
Svar
16
· Visningar
1 305
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 281

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp