Bomvidd, en storlek för stor ok?

Aifos

Trådstartare
Jag har en sadel hemma på prov, en Pariani hopp, som ligger lite, lite i framvikt. Passformen är super annars. Jag bedömer att den är en storlek för vid i bommen. Hästen är ett standardhalvblod i normalt hull, 13 år och något tunn i ryggen eftersom hon är felriden hos tidigare ägare (metoden maximalt stöd i munnen och sparka i sidorna). Är det idioti att ens fundera på denna sadel? Är det dumt att räkna med att hon kommer växa i den?
 
Är du säker i övrigt så lägg under en padd och se? :-) många provar ut sina sadlar med på de idag!
 
Är du säker i övrigt så lägg under en padd och se? :-) många provar ut sina sadlar med på de idag!
Sadeln ligger verkligen toppen på hästen. Får se om den är lika bra till mig. Tycker nog att sätet är för långt bak i förhållande till stigläderskrampan.
 
Jag har en sadel hemma på prov, en Pariani hopp, som ligger lite, lite i framvikt. Passformen är super annars. Jag bedömer att den är en storlek för vid i bommen. Hästen är ett standardhalvblod i normalt hull, 13 år och något tunn i ryggen eftersom hon är felriden hos tidigare ägare (metoden maximalt stöd i munnen och sparka i sidorna). Är det idioti att ens fundera på denna sadel? Är det dumt att räkna med att hon kommer växa i den?
Funkar det med padd, och den ligger så bra i övrigt, så hade jag slagit till.
Du kan kanske värma om den annars?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Sminktråden
  • Hiss och diss del 5
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp