Bomvidd över 130 grader, finns det?

Andira

Trådstartare
Min islänning har i princip ingen manke så hon behöver en "flygplanssadel", sedan har hon kort rygg också, något svängd. Mätte hennes sadelläge med vinkelmätare och den är över 135 grader. Vet ni någon sadel som är så platt. Wintec wide är den enda jag hittat.
 
Frank Baines, Arabian Saddle Company, Ideal Saddle Company, WOW, AH Saddles är alla bra märken som tillverkar sadlar med REJÄLT breda bomvidder. Annars kan kanske en bomlös sadel vara ett alternativ? Det är inte lätt att få tag på en välbyggd, såpass vid sadel som dessutom inte kostar en förmögenhet. :)
 
Nej, det är just kruxet. Har henne på foder så dyra sadlar är inte på tapeten men man får leta begagnat. Vill helst ha med bom även om jag börjar tvivla.
 
Nej, det är just kruxet. Har henne på foder så dyra sadlar är inte på tapeten men man får leta begagnat. Vill helst ha med bom även om jag börjar tvivla.
I den kategorin du letar finns det få sadlar behagnade så det blir svårt att vara kräsen.
Det jag sett så här brett är Frank Baines Balance, Crown/Ideal, Wow. Flexibomsadlar.
 
Blev en bomlös trots allt. Hade sadelutprovare ute förra veckan och det blev en från Töltehestar som verkar stabil. Är mjuk och skön.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
809
Utrustning Fast i träsket med att hitta sadel till vår nyinköpta häst. Han har svängd och kort rygg och hög manke. Sadlarna som följde med honom...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 288
Senast: Thera
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 981
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp