panzy

Trådstartare
Om man mäter sin häst för att få fram rätt bomstorlek, vad motsvarar då sadelstl 30 31 32 osv???
Alltså om min häst är 103 grader vad ska han då ha för storlek???
 
Det beror på; märke, årsmodell, modell, panelerna, stoppning, typ av sadel osv..........
 
Det beror på vilket sadelmärke det är. Det finns tyvärr ingen standard... Om din häst har vinkel 103 grader skall han antagligen ha x-vid (för t ex stubbensadlar motsvarar det strl 32 har jag för mig, kanske t om 33).
 
ok tack för hjälpen, det var faktiskt stübben jag är mest intresserad av... så tack!
 
Då får du svårt.... Stübben är smala! 32 är alldeles för trångt för mitt halvblod... :smirk: Vore jag du skulle jag kolla på andra märken...
 
Gör en "mankmall" och ta med dig till affären när du ska titta på sadel!
 
Stübben 34 är X vid och den sadeln är VID.
Får däremot beställas...
 

Liknande trådar

Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
318
Senast: sweep
·
Utrustning Jag har en äldre dressyrsadel från Crown där det står 29 i bomstorlek, men hur jag än letar på nätet kan jag inte få fram om det...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: AnnaLof
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 637
Senast: caballus
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp