Bona laminatgolv

Derivata

Trådstartare
Okej- här kommer tråden jag aldrig trodde att jag skulle skriva!

Vårt laminatgolv är 15 år och i fint skick rent materiellt - MEN det blir fotavtryck på en gång. Kan torka golven stå och njuta tills någon kommer och tassar över och så är golvet fullt av fotavtryck igen.

Skulle det kunna avhjälpas med en boning/polish? Dvs att ytan blir mer motståndskraftig mot sockans tryck på ytan?

Hjälp, bona golv var något mamma höll med på 80-talet och helt allvarligt så syns fortfarande rester av något hemkemiskt dundermedlen sålt via pyramidspel när man tittar på köksgolvet i mitt barndomshem, varav jag tvekar.
 
Okej- här kommer tråden jag aldrig trodde att jag skulle skriva!

Vårt laminatgolv är 15 år och i fint skick rent materiellt - MEN det blir fotavtryck på en gång. Kan torka golven stå och njuta tills någon kommer och tassar över och så är golvet fullt av fotavtryck igen.

Skulle det kunna avhjälpas med en boning/polish? Dvs att ytan blir mer motståndskraftig mot sockans tryck på ytan?

Hjälp, bona golv var något mamma höll med på 80-talet och helt allvarligt så syns fortfarande rester av något hemkemiskt dundermedlen sålt via pyramidspel när man tittar på köksgolvet i mitt barndomshem, varav jag tvekar.
Javisst kan du lägga på polish. Tunt lager brukar räcka.
 
Men hur gör man - hur länge måste man låsa ut barn och make efter att man påfört medlet?
Det brukar stå på flaskan hur länge det tar före det är torrt nog att gå på, men är det inte fuktigt väder så brukar det gå på under en timme.
Kom ihåg bara att välja en polish som är tänkt för just laminat, och att rengöra ordentligt före, för att allt smuts och skräp som finns kvar "lackas" ju fast. Jag har aldrig polishbehandlat just laminat, men kolla i butiken om det finns laminatrengöring för just förbehandling inför polish.
 
1-2h får jag tänka med alltså. Tro mig en månlandning är lättare att planera, logistiskt 😂 golvet går som en tarm igenom hela huset och i köket 🤓
Borde väl gå att lösa?
Sista du gör innan du/ni somnar? Eller när ni planerar att åka hemifrån för att handla eller vad som helst?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp