Bonde Söker Fru 2021

Jag har också läst det någonstans, och har för mig att det är de två killar som nämnts i tråden som de som bara verkar vilja synas i tv och som tävlar om Jenny som att hon vore någon slags statuspryl. Det var nog typ Flashback som källa, så ta det med en nypa salt.
Verkar som att det överlag är svårt att få fram vettiga killar till de kvinnliga bönderna. Tråkigt😕
 
Känslan av Peijas Heidi som svartsjuk förstärktes ytterligare idag. Tror han väljer bort henne först, han va ju konflikträdd.
Backis verkar serioös och vet vad han vill.
 
Fick lite avsmak av Peja idag när han förklarade att han var väldigt konflikträdd, och sen framstod det lite som att det yttrade sig direkt. Heidi skulle aldrig kunna leva med honom tror jag 🙈. Tror hon får åka hem ganska snart.

De andra bönderna gillar jag bättre, även de i kärlek åt alla 😊👍
 
Och jag som tänkte att Peja skulle vara den där äldre bonden där det inte skulle bli så mycket intriger, tji fick jag. När Backis valde bort tjejen som visade svartsjuketendenser i förra avsnittet tror jag det kommer vara rätt lugnt hos de tre yngre i år.

Backis, Filip och Daniel verkar dessutom vara superhärliga, men på tre helt olika sätt.
 
Och jag som tänkte att Peja skulle vara den där äldre bonden där det inte skulle bli så mycket intriger, tji fick jag. När Backis valde bort tjejen som visade svartsjuketendenser i förra avsnittet tror jag det kommer vara rätt lugnt hos de tre yngre i år.

Backis, Filip och Daniel verkar dessutom vara superhärliga, men på tre helt olika sätt.
Håller med. De yngre verkar ändå komma överens hyfsat. Men hos Peja verkar det bli intriger.

Hade svårt för den svartsjuka hos Backis, tur hon fick åka hem.
 
Jag får också otrevliga vibbar av Heidi. På ett sätt förstår jag henne, för jag hade definitivt inte själv kommit till min rätt i en liknande sits, jag gör mig inte precis till min fördel i grupp eftersom jag lätt försvinner och blir osynlig i en grupp och framför allt mår väldigt dåligt i större grupper/där de andra är mycket mer framåt. Men hade jag varit i Pejas sits hade jag funderat lite på varför hon har så svårt att umgås med de andra? Hon visar ju inte precis samarbetsförmåga när hon låser in sig i köket istället för att delta i gruppen?

Backis har ju också en tjej som "blir lite osynlig" i helgrupp, men det känns på ett helt annat sätt? Hon är ju ändå där, även om man ser att hon kanske inte trivs med situationen och att hon inte säger så mycket. Heidi verkar mer vara "jag vill inte ha med de andra kvinnorna att göra"? Verkar som att det kan bli popcorn-time nästa vecka när hon verkar konfrontera att någon av de andra varit uppe och tassat på natten.
 
Jag får också otrevliga vibbar av Heidi. På ett sätt förstår jag henne, för jag hade definitivt inte själv kommit till min rätt i en liknande sits, jag gör mig inte precis till min fördel i grupp eftersom jag lätt försvinner och blir osynlig i en grupp och framför allt mår väldigt dåligt i större grupper/där de andra är mycket mer framåt. Men hade jag varit i Pejas sits hade jag funderat lite på varför hon har så svårt att umgås med de andra? Hon visar ju inte precis samarbetsförmåga när hon låser in sig i köket istället för att delta i gruppen?

Backis har ju också en tjej som "blir lite osynlig" i helgrupp, men det känns på ett helt annat sätt? Hon är ju ändå där, även om man ser att hon kanske inte trivs med situationen och att hon inte säger så mycket. Heidi verkar mer vara "jag vill inte ha med de andra kvinnorna att göra"? Verkar som att det kan bli popcorn-time nästa vecka när hon verkar konfrontera att någon av de andra varit uppe och tassat på natten.

En sak jag inte fattar är ju just det där att om man nu har så svårt för att delta i konceptet, varför ens söka dit? BSF är ju inte direkt den enda kanalen för att dejta.
 
En sak jag inte fattar är ju just det där att om man nu har så svårt för att delta i konceptet, varför ens söka dit? BSF är ju inte direkt den enda kanalen för att dejta.
Håller med! Och dessutom har det väl hållit på i typ femton år snart, så konceptet är ju definitivt inte okänt? Jag kan köpa att många förmodligen ”vågade” söka förut för att de hoppades att deras bonde inte skulle komma med i programmet utan skulle få dejta på egen hand, men efter att Kärlek åt alla kom (och det är väl minst en fyra-fem år sen?) så hamnar ju alla i tv/på gruppdejter oavsett?
 
Nej hjälp alltså. Det är ju "bra tv" sett till dramatiken, men inte helt schysst mot någon av de inblandade att ha med en person som känns så labil och med så mycket kaosvarning i dessa sammanhang.
Nej, det känns som en alldeles för jobbig situation för henne när hon mår så dåligt av svartsjuka och osäkerhet... har svårt att se hur det ska gå ihop med Pejas konflikträdsla också.
 
Jag har bara sett "kärlek åt alla" idag och måste säga att Anita som träffar Kalle är en favorit alltså, hon verkar genuint supermysig. Bara det att hon kallar han för Carl när alla andra säger Kalle :heart
De andra som han dejtar såg ju ut som citroner för att han inte ägnade hela kvällen med dom, det är inte attraktivt någonstans :meh:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
179
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Jennifer Erlandsson var med i den dramatiska säsongen av Bonde söker fru 2016.
Svar
0
· Visningar
342
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 910
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
301
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp