Bonden plöjde och sådde min mark!

Sv: Bonden plöjde och sådde min mark!

*återuppväcker tråden*

Bonden skördade aldrig sitt korn, så nu har jag ruttnande/groende korn på min åker under all snön - mindre imponerande. Enligt granne så kommer han att plöja ned det och så gräs till mig i vår (men allt korn som hamnar i jorden kommer ju också att gro utgår jag ifrån - vilket känns sådär..)

I övrigt hade jag inte hört något alls och han återupptog sin teknik att göra sig onåbar. Jag har haft fullt upp med annat, bland annat cancerbesked i den nära familjen (så ni förstår att detta inte varit prioriterat. Alls.)

Grannen (han som lovat bort marken) körde av en olycka ned en av mina stolp när han plogade häromdagen, kom med mössan i handen och bad om ursäkt och erbjöd sig att köpa en ny och fixa. Något köpande av stolpe kändes onödigt, men jag tog tacksamt emot hjälpen att slå ned en av mina i den stenfrusna marken.
Tog också tillfället i akt och tog om detta med bondjäkeln igen och att han varken hör av sig, svarar, följer avtal eller på något sätt beter sig vettigt. Grannen blev riktigt irriterad - på BONDEN! - och sa att han skulle prata med honom (I wish! Tänkte jag..) men idag ringde han och sa att de kommer med hö till mig imorgon, visserligen hösilage - men i kombination med torrhö så har hästarnas magar hållit för det tidigare i år, så då provar jag väl igen! ( i annat fall får jag väl sälja balarna.) - och frågade vart de skulle ställa det. Jag frågade om mängden och han trodde att det skulle bli 8-10 balar DEN HÄR SVÄNGEN. :eek: Även om det "bara" blir den här svängen så är det ändå 8-10 balar. Det är AWESOME!

Jag är i extas! :love: Tänk att de trots allt tar sitt ansvar och ersätter mig, att de kör hem det och att jag inte behöver köra skytteltrafik 10mil t/r för att få hem mat till hästarna. Nu kan jag hämta ett par balar i månaden och det räcker för natthöet.. :love:


Tänkte att ni alla som stöttat mig, peppat och vänt och vridit på detta tillsammans med mig ville ha en uppdatering! :D
 
Sv: Bonden plöjde och sådde min mark!

Tråkigt att läsa om sjukdom i familjen och ruttnande korn men trevligt att läsa att du fick nån hjälp iallfall och foderproblemet löst!

Du kanske kan få hjälp av den snälla bonden att prata med den dumma bonden om kornet sen :)
 
Sv: Bonden plöjde och sådde min mark!

Ibland så fixar sig saker fast det ser mörkt ut.
Grattis.
 
Sv: Bonden plöjde och sådde min mark!

KL*

Tro´t eller ej - men nu står det tio (nio, jag har redan rullat in en) balar i ena hagen och väntar på att bli uppätna! :banana:
 
Sv: Bonden plöjde och sådde min mark!

Tack! :love:

Nu har det väl bara löst sig till hälften, han måste fortfarande återställa marken åt mig. Men vi är iallafall påväg åt rätt håll! :idea:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har fått ett problem. Eller fått och fått... Har haft detta problem tidigare! Sommaren 2009 köpte jag och dåvarande pojkvän hus i...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
10 848
Gnägg Jag tog beslutet att ta bort min ponny nu i höst. I onsdags fick hon vandra vidare utan mig… Hon var 22. Jag har har haft henne i 15...
Svar
7
· Visningar
1 329
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 742
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 679
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp