BONES (ulvlek)

TeamLundVer

Trådstartare
Det här är historien om Dr. Temperence Brennan som tillsammans med Special Agent Seeley Booth och ett team av squints (som Agent Booth kallar dem då "nördar" enligt honom alltid kisar med ögonen) löser misstänkta dödsfall genom att analysera det lilla som finns kvar vilket oftast inte är mer än ben, ruttet kött och en och annan skalbagge.


LL: TeamLundVer

1. bollen__
2. Habina
3. supersonic
4. quarter4ever
5. cirkus
6. Idahoe (med viss reservation för varierande aktivitetsnivå)
7. FiaM (även jag har det lite svårt med tiden bitvis)
8. Snurrfian
9. LenaH (vågar inte annat)
10. Koppen
11.Lobelia
12. Mirtai
 
Det här är historien om Dr. Temperence Brennan som tillsammans med Special Agent Seeley Booth och ett team av squints (som Agent Booth kallar dem då "nördar" enligt honom alltid kisar med ögonen) löser misstänkta dödsfall genom att analysera det lilla som finns kvar vilket oftast inte är mer än ben, ruttet kött och en och annan skalbagge.


LL: TeamLundVer

1. bollen__
2. Habina
3. supersonic
4. quarter4ever
5. cirkus
6. Idahoe (med viss reservation för varierande aktivitetsnivå)
7. FiaM (även jag har det lite svårt med tiden bitvis)
8. Snurrfian
9. LenaH (vågar inte annat)
10. Koppen
11.Lobelia
12. Mirtai
jag har hittat hit!!!
:bump::D
 
Roller

Goda

Dr. Temperence Brennan "Bones" (Medium)
Är en speciellt känslig person som kan uppfatta budskap från de döda. En gång per speldygn kan mediet få ledtrådar från döda spelare genom visioner eller drömmar. Mediet väljer alltså själv om denna vill
veta något inför en lynchning, eller inför ulvanätterna. Visionen eller drömmen kommer till mediet vid respektive deadline.

Special Agent Seeley Booth (Ängel) Kan varje natt skydda en deltagare.

Angela Montenegro och Dr. Jack Hodgins (Tvillingar) Är två bybor som har förmågan att kunna kommunicera med varandra. De vet om varandra, och har tillåtelse att prata med varandra.

Dr. Camille Saroyan (Borgmästare) Kan vid ett tillfälle i spelet avlägga två röster vi röstning, genom att pm:a LL. Borgmästaren har även möjlighet att avbryta en lynchning under spelets gång. När borgmästaren ser att det är på väg att sluta i snaran för en av deltagarna, kan denne pm:a LL och skriva exempelvis: "Om x får majoritet av rösterna vill jag skona henne”. Detta kan alltså bara ske en gång. Om det blir oavgjort i en röstning, har borgmästaren utslagsröst, och lotten faller på den deltagare borgmästaren röstat på. Har borgmästaren inte röstat eller röstat på en helt annan deltagare, blir det lottning.

Dr. Lance Sweets (Siarlärling) Kan sia varannan natt.

Bybo(r)


Onda
Christopher Pelant (Psykopat)
Om denne åker ut så blir personen tokig och drar med sig en slumpvis vald god in i döden (LL lottar).

Jacob Broadsky (Ond Spion) Känner inte till ulvarna och ulvarna vet inte vem detta är. Får spioninfo varje natt.

Ulv(ar)



Regler

*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek!

*Hintar
Är förbjudna och kan straffa den egna sidan.
Enkelt uttryckt, misstankar som skrivs i tråden skall ha en teori.
Man får inte skriva ’Jag tror att X är ulv’, utan måste skriva ’Jag tror att X är ulv för att hen har skrivit/röstat…’
Man får inte heller hinta om sin egen roll. Man får referera till sig själv som god ex “Jag vet att jag är god så därför vet jag att xx bara har röstat på goda” men inte framställa sig själv som mer eller mindre viktig för goda sidan ex “Med tanke på min roll vore det väldigt dåligt för goda sidan om jag skulle bli lynchad”.

*Röster
Röster läggs i fetstil typ "bollen__ röstar på Niyama". Röster får ändras fram till deadline. Man får inte låta bli att rösta för att det ändå ser ut att vara kört för en själv. Även när man ändrar rösten så måste nya rösten ha teori. Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas. Har man tidigare lagt en röst med teori är det dock godkänt att röständra med motivering att endast rädda sig själv.

*Efter en missad röstning och dålig aktivitet kan man kickas från leken. Obs! Lägg en säkerhetsröst om du vet att det är risk att du inte kommer in före DL.

*Försök att teoria om 1-2 personer/speldygn så de andra deltagarna får en chans att bilda sig en uppfattning om dig. Naturligtvis kan inte alla vara på topp jämt och har du aviserat att du har dåligt med tid så är det ok. Teoria lite mer nästa dag bara!

*Om ni ser ut att lynchas, skriv inte ut "heja goda/onda" eller liknande innan uppdateringen då resultatet kan påverkas av sådant som inte syns i tråden. Samma sak om ni hoppar av: tänk på att inte avslöja din roll!

*Det är tillåtet att spöka i tråden, men begränsa mängden och använd helst OT-färg. Döda spelare får inte kommentera spelet på ett sätt som kan uppfattas som teoriande.

*Vinstvillkor
Onda vinner när ulvarna är fler än de goda.
Goda vinner när alla ulvar är döda.
 
Vad kul att mediet är med, det gör att även döda spelare får leka lite till!
edit: och NU fick jag min roll så ni kan låta bli att spekulera i om jag är mediet. Eller nåt annat. Eller, nåt annat kan jag ju vara eller mediet eller... Äh, jag ska kolla min roll nu!!
 
Vad kul att mediet är med, det gör att även döda spelare får leka lite till!
edit: och NU fick jag min roll så ni kan låta bli att spekulera i om jag är mediet. Eller nåt annat. Eller, nåt annat kan jag ju vara eller mediet eller... Äh, jag ska kolla min roll nu!!
hm är du
snurrfian i denna leken:confused:
:p
( väntar förtfarande på min roll så fuskigt att andra redan fått sin.....:mad::p)
 
Har hittat hit och fått roll! Precis innan läggdags, så blir bara en snabbkoll nu ikväll.

Umm... Jag inser nu att jag hamnat i en tema-lek där jag har noll koll på temat :o Oups... ska kolla yt-klippet och se om jag blir klokare :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Välkommen till bollens första ulvlek! :bump: Vi kör en lek utan tema så jag inte virrar till något fullständigt. :angel: Deltagare 1...
43 44 45
Svar
885
· Visningar
29 525
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp