Bonnie ska opereras på torsdag

MissFideli

Trådstartare
Vi har efter flera undersökningar konstaterat att hon är så ful i höfterna och har så ont att vi tar bort dom. Så på torsdag ska hon genomgå en s.k. caputresektion där man helt sonika tar bort höftledskulan och låter musklerna ta över.
Så himla skönt att det går att göra det, samtidigt som jag bävar inför rehabiliteringen då hon inte får hoppa.
Så fort hon har hämtat sig efter första operationen, så tas den andra bort. Så jag hoppas min chokladnalle ska vara helt smärtfri till kanske nyår. Eller så.
Håll tummarna :heart
 
Oj! Tänk vad mycket som ändå går att göra för sina små djur. :heart

Håller tummarna för en smidig operation, och att rehabiliteringen går snabbare och smidigare än förväntat. Lilla kisen. :heart
 
Vi har efter flera undersökningar konstaterat att hon är så ful i höfterna och har så ont att vi tar bort dom. Så på torsdag ska hon genomgå en s.k. caputresektion där man helt sonika tar bort höftledskulan och låter musklerna ta över.
Så himla skönt att det går att göra det, samtidigt som jag bävar inför rehabiliteringen då hon inte får hoppa.
Så fort hon har hämtat sig efter första operationen, så tas den andra bort. Så jag hoppas min chokladnalle ska vara helt smärtfri till kanske nyår. Eller så.
Håll tummarna :heart

Tar de bort hela höftkulan? Blir det ett mellanrum mellan lårbenet och höften då, och de hålls ihop av senor och muskler bara?

Håller tummar och tassar att allt ska gå bra!
 
Screenshot_20160925-084603_zpsiebjk0xp.png
 
Oj, man slutar aldrig överraskas utav vad våra fantastiska veterinärer kan göra. Stort lycka till och även här håller vi tummar och tassar att allt ska gå bra!
 
Det går säker bra. Du får montera ner klösmöbler och dylikt en period kanske. Hade en katt som veterinären snickrade ihop en femurfraktur på. Katten (1 år ung) skulle ta de lugnt i 6-8 veckor efteråt. Det gick väl sådär, vi gjorde så gott vi kunde men han läkte ihop fint och levde besvärsfri till 19 års ålder (och då var han trebent, andra bakbenet amputerades pga. cancer).

Katter är fantastiska. Så även veterinärerna.
 
Det går säker bra. Du får montera ner klösmöbler och dylikt en period kanske. Hade en katt som veterinären snickrade ihop en femurfraktur på. Katten (1 år ung) skulle ta de lugnt i 6-8 veckor efteråt. Det gick väl sådär, vi gjorde så gott vi kunde men han läkte ihop fint och levde besvärsfri till 19 års ålder (och då var han trebent, andra bakbenet amputerades pga. cancer).

Katter är fantastiska. Så även veterinärerna.

Ja, jag ska lämna henne på torsdag morgon och hämta henne på fredag eftermiddag, så jag har tagit ledigt hela torsdagen för att städa och förbereda.
 
Tydligen har dom gjort så på människor också :eek:
Men katter och små hundar mest eftersom dom inte har för stor tyngd. Större sätter man ju in nån form av proteshöft för att hjälpa med stöd.
Japp det kan man, men på människor blir det inte helt funktionellt (åtminstone inte det fall jag sett). Det är väl mest som "nödlösning" när proteser inte funkar av olika anledningar som jag förstått det - men funkar ändå att gå på häftigt nog. Men det borde ju vara större chans att det blir bra på katter, dom bär ju inte lika mycket vikt i höfterna och på samma sätt som vi gör :)
 
Imorgon är det dags då. Dom har festat på Sheba tonfisk nu och jag har lovat samma på fredag. Måste ju ta bort maten inatt, så de fick partaja lite nu.
Tror aldrig jag sett fram emot en operation så mycket nån gång. Jo, kanske mina halsmandlar :p
Men klart jag är orolig :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
5 985
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Ni som steriliserat er, vilken metod har ni genomgått? Jag har fått två alternativ och funderar på om det ena är bättre än det andra...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 072
Senast: Wonderwoman
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
3 871
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp