Bonnie ska opereras på torsdag

Albano ringde nyss, hon har feber :( 39,3, så inte jättehögt men eftersom hon går på antiinflammatoriska (dvs som sätter ner febern) så frågade dom om hon kunde stanna kvar en natt till. Då kan dom ha koll på febern, såret och ge henne extra morfin. Så är hon feberfri imorgon får hon komma hem då :heart
 
Albano ringde nyss, hon har feber :( 39,3, så inte jättehögt men eftersom hon går på antiinflammatoriska (dvs som sätter ner febern) så frågade dom om hon kunde stanna kvar en natt till. Då kan dom ha koll på febern, såret och ge henne extra morfin. Så är hon feberfri imorgon får hon komma hem då :heart
biteme_bigarmhug.gif
 
Ja, fy. Nu är jag ju jätteorolig :cry: Dom har inte ringt, så hon verkar ju inte bli sämre i alla fall. Och dom kan ju direkt öppna/pumpa i henne antibiotika om det behövs. Men veterinären förstod inte riktigt varför hon hade feber. Gumman min.
 
40 graders feber idag. Vita blodkropparna var bra, men nu sätter dom in antibiotika ändå. Imorgon ska hon röntgas. Hon låter dom inte ta på benet, så dom måste ge henne lugnande, vilket jag antar att dom vill ha alla på plats för ifall nått händer. Förra gången var hon inte öm alls, så det är stor skillnad. Vilket veterinären tyckte var bra att veta.
 
40 graders feber idag. Vita blodkropparna var bra, men nu sätter dom in antibiotika ändå. Imorgon ska hon röntgas. Hon låter dom inte ta på benet, så dom måste ge henne lugnande, vilket jag antar att dom vill ha alla på plats för ifall nått händer. Förra gången var hon inte öm alls, så det är stor skillnad. Vilket veterinären tyckte var bra att veta.

Men lilla gumman då :heart
 
Tack. Jag får inte riktigt klänning på hur farligt det är egentligen, nu när hon ändå är inlagd och kollade hela tiden. Men eftersom hon är pigg, är jag glad över att hon inte är hemma. Snacka om lätt att missa :crazy:
 
Tack. Jag får inte riktigt klänning på hur farligt det är egentligen, nu när hon ändå är inlagd och kollade hela tiden. Men eftersom hon är pigg, är jag glad över att hon inte är hemma. Snacka om lätt att missa :crazy:
Usch jobbigt :(

Men vilken "tur" att det började innan du hann plocka hem henne. Hon är ju på bästa stället att få vård.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 063
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 018
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Ni som steriliserat er, vilken metod har ni genomgått? Jag har fått två alternativ och funderar på om det ena är bättre än det andra...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 132
Senast: Wonderwoman
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
3 896
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Min ekonomi
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp