Bonnie ska opereras på torsdag

Idag har varit en låg dag. Hon har sovit mest hela dagen :heart En vän som är djursjukvårdare kom förbi och vi tejpade henne. 38,7 hade hon, så ingen feber :banana: Hon fick även lite laxermedel i rompan och fick ur sig lite klutt. Hon äter, men pyttelite, så helt o-orolig är jag inte. Men det går väl upp och ner antar jag :heart
 
Åh, min kisse Merlin ska operera bort sin höftkula imorgon då vi igårmorse möttes av en väldigt halt och lidande kisse. Lårbenshalsfraktur på en innekatt, hur det nu kan vara möjligt. Verkar vara kunniga och bra på Albano.

Har blivit lite lugnare av att läsa denna tråd och se hur bra det ändå verkar gå för Bonnie :heart
 
Åh, min kisse Merlin ska operera bort sin höftkula imorgon då vi igårmorse möttes av en väldigt halt och lidande kisse. Lårbenshalsfraktur på en innekatt, hur det nu kan vara möjligt. Verkar vara kunniga och bra på Albano.

Har blivit lite lugnare av att läsa denna tråd och se hur bra det ändå verkar gå för Bonnie :heart

Åh! Det kommer säkert gå jättebra! Bonnie blev opererad av 2 olika kirurger och båda har gjort ett mycket bra jobb! Håller alla tummar och finns här om du vill fråga.
 
Imorgon ska vi då äntligen in till fysioterapeut och påbörja rehabiliteringen på riktigt. Bonnie har börjat busa, men har lite svårt att hoppa. Kraften finns inte riktigt. Hon kommer se ut som hulken i fram snart :D
 
Idag var vi då hos fysioterapeut. Bonnie är lite trött på alla turer, men hon gör inget. Försöker bara gömma sig.
Uselt med "hoppmuskler" och tunn generellt över bakdelen. Men det ser man ju tydligt. Fick massa olika övningar att göra med henne (wish me luck) så hon börjar bygga muskler. Överlag tyckte hon dock att Bonnie har bra rörlighet i höfterna/benen och att den tydliga hältan mer troligt beror på brist på stadga snarare än smärta. Så nu ska vi testa utan smärtstillande och hoppas det håller! Samt träna :nailbiting:
 
Hej, snubblade över denna gamla tråd av en slump och har nu läst alla inlägg. Min katt Morris ska eventuellt operera bort höftkulorna på båda sidorna samtidigt. Hur gick läkningen med Bonnie? Hur mår Bonnie idag? Skulle du rekommendera denna typ av operation? Tusen tack🐱
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 615
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
5 984
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Ni som steriliserat er, vilken metod har ni genomgått? Jag har fått två alternativ och funderar på om det ena är bättre än det andra...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
12 068
Senast: Wonderwoman
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
3 869
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hyra ut rum i lgh?
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp