Bonusbarn - vad är min skyldighet?

Sv: Bonusbarn - vad är min skyldighet?

Sen är det ju svårt med barn i perioder, vare sig det är egna eller bonus.
Jag är ju sladdmamma och kommer inte ihåg att mina äldsta någonsin varit så jobbiga som mina små. Funderar på om de går på uppåttjack ibland :)

Eller så glömmer man det jobbiga efter några decennier .
det behövs inga decennier för det! Förträngningsmekanismen är stark, jag minns inte hur jobbiga mina tjejer var som mindre, de är 6 resp 8 år nu... :p
 
Sv: Bonusbarn - vad är min skyldighet?

det behövs inga decennier för det! Förträngningsmekanismen är stark, jag minns inte hur jobbiga mina tjejer var som mindre, de är 6 resp 8 år nu... :p

Gud vad skönt! :p
Då är det bara 4-5 år kvar nu då!
 
Sv: Bonusbarn - vad är min skyldighet?

Du kommer säkert fixa detta bra!
Det jag reagerat på i denna tråd är att du inte blivit sur eller intagit försvarställning trots en del kritik, och det visar på att du är mottaglig för att försöka lösa det.
Sen är det ju svårt med barn i perioder, vare sig det är egna eller bonus.
Jag är ju sladdmamma och kommer inte ihåg att mina äldsta någonsin varit så jobbiga som mina små. Funderar på om de går på uppåttjack ibland :)

Eller så glömmer man det jobbiga efter några decennier .

Jag tror också att TS kommer att klara detta galant. Självklart tar det tid att "bli pappas sambo" och "brorsans mamma". Det är en roll precis som alla andra roller i livet.

Lycka till TS! Se flickan som en extra fantastisk person i ditt liv, en storasyster till din son som du fått alldeles utan egen ansträngning. :) :love:
 
Sv: Bonusbarn - vad är min skyldighet?

Jajemen. :) Tack allihop för stöd, pushning och idéer! :love:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
4 919
Senast: Hajfisk
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2
Svar
34
· Visningar
2 414
Senast: Amha
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 665
Senast: Sel
·
Småbarn Försöker få dottern i säng vilket är fullt krig varenda förbannade dag. Jag blir tokig! Det ska skrikas, slåss, sparkas, härjas och...
Svar
4
· Visningar
991
Senast: julgrisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp