Boots!! Hastar....

Centaur

Trådstartare
Vilka boots kan ni rekommendera?? Ska ej vara i gummi. Är dom på B**jes nåt att ha? Eller ska man satsa på Proffesional's Choice eller Eskadron?

Viktigt att dom skyddar så mkt som möjligt av hoven, att dom ej skaver och inte går upp....
 
Jag har ett par från proffesional choice och de är bra. Det enda är att de känns som om de blir tunga när de utsätts för väta. När jag terrängtränar har jag helst vanliga gummiboots. Har dock aldrig märkt på pållan att hon tycker att de är tunga så det är säkert bara inbillning... :)
 
Jag har ett par neoproneboots från hööks.
Trevliga som bara tusan ;)
 
Ja, dom är bra, har ett par till gammla hästen, men dom är för små för den nya... Kan man beställa dom nånstans?? :confused:
 
Då min häst även har boots i hagen och avverkar ett par st om året har jag provat en hel del. Först kan jag väl säga att det är väldigt onödigt att köpa dyra boots. Det är samma innehåll och de slits rätt bra oavsett pris.

Neopren är kalas, hööks funkar men är lite korta. Globus är långa och har yttermaterial i läderaktigt material som gör att de håller sig snyggare. De finns på eko och sharpman, har däremot aldrig sett de på nätet.
 
Vilken storlek tror du jag ska välja till ett halvblod på 170cm, storlek 3 på skorna?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Annorlunda rubrik jag vet :D . Jag söker efter riktigt bra glasögon till hund för sitt användas framförallt vid turskidåkning...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Acto
·
Utrustning Ja, vilka boots använder ni? Har ni provat flera olika och jämfört? Vill köpa boots till min shettis som ömmar väldigt mycket på...
2
Svar
23
· Visningar
1 997
Senast: KesoNeso
·
L
Övr. Hund Hej! Nu är det såhär att jag ska få en hund valp som är en flat coated retriever 💙 Och han kommer flytta hem till oss i helgen så jag...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Pilot
·
Utrustning Vi kommer ev bli med släp inom snar framtid, har bara hyrt innan. Vad är extra viktigt att kolla upp innan/fråga om? Min kompis päron...
Svar
1
· Visningar
969
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp