cowgirl73

Trådstartare
NU undrar jag vilka boots ni alla här har :banana:

Jag letar febrilt men har inte hittat några ännu......man vill ju helst prova förstås men det är svårt när det inte finns någon westernstore på hyfsat avstånd.

Provade double H boots, vet inte vilken modell men den ena modellen var för smal över tån och klämde på hälen och den andre, som passade bra på foten, var för stor i storleken och skulle utgå så det gick inte få nån annan storlek :(

Har oxå testar Abilene boots från Tumbleweed, hade såna för 10 år sedan. Satt som en smäck då, underbara helt enkelt men nu var de för trånga i tån kändes det som......

Fick tips om Justin boots men fanns inga att prova just där och då.....

Jag behöver alltså en boots som inte är smal framtill, vilket de flesta damboots verkar vara, och vill ju inte ha en klumpig modell av herr boots....:crazy:

Så, kom med tips om vart det går att köpa, och vad ni har som passar bra på era fötter :idea:
Ja, så ska de ju gärna passa plånboken oxå, helst inte över 1500 kr tänkte jag mig men kvalitet får kosta.......
 
Sv: Boots

Nej, den modellen var det inte.
Men den storleken som fanns på Tumbleweed passar inte, för små, såvida de inte är vääääldigt stora i strl :)

Jag provade en modell av HH som var bred och fin båda fram och bak men som skulle utgå och fanns därför endast i 2 storlekar kvar och de var såklart för stora.
Och en modell som var smal båda fram och bak......
De finns på www.pryss.se under Till ryttaren, Kläder och Boots och har artnr: 02-DH5197 resp artnr: 02-DH5159, ifall någon vill se :)



Och denna av Abilene:

http://www.tumbleweed.se/wpt/view/27/127/1127/

Hade den som sagt för 10 år sedan och då kändes den kanon men inte nu :(
 
Sv: Boots

Nej, den modellen var det inte.
Men den storleken som fanns på Tumbleweed passar inte, för små, såvida de inte är vääääldigt stora i strl :)

Jag provade en modell av HH som var bred och fin båda fram och bak men som skulle utgå och fanns därför endast i 2 storlekar kvar och de var såklart för stora.
Och en modell som var smal båda fram och bak......
De finns på www.pryss.se under Till ryttaren, Kläder och Boots och har artnr: 02-DH5197 resp artnr: 02-DH5159, ifall någon vill se :)



Och denna av Abilene:

http://www.tumbleweed.se/wpt/view/27/127/1127/

Hade den som sagt för 10 år sedan och då kändes den kanon men inte nu :(


Tittade på dom andra modellerna och dom ser ju iallafall nättare ut än mina boots. Vet att min boots också var en utgående modell (som flera Double H verkar vara?) men har sett att dom finns på andra sidor också i fåtal storlekar kvar


Har haft en liknande boots från Abilene tidigare och tycker också dom är lite smala i tån, dom är ju lite spetsigare fram eller hur man ska säga. En boots med rundare tå kanske passar dig bättre? Så är det för mig iallafall
 
Sv: Boots

Ja, numera är det nog så att en rundare tå passar mig bättre, och bred fot.

Vilka sidor har du sett HH bootsen som du har ?
jag letar som sagt men hittar inget vettigt...
 
Sv: Boots

Nej, den modellen var det inte.
Men den storleken som fanns på Tumbleweed passar inte, för små, såvida de inte är vääääldigt stora i strl :)

Jag provade en modell av HH som var bred och fin båda fram och bak men som skulle utgå och fanns därför endast i 2 storlekar kvar och de var såklart för stora.
Och en modell som var smal båda fram och bak......
De finns på www.pryss.se under Till ryttaren, Kläder och Boots och har artnr: 02-DH5197 resp artnr: 02-DH5159, ifall någon vill se :)



Och denna av Abilene:

http://www.tumbleweed.se/wpt/view/27/127/1127/

Hade den som sagt för 10 år sedan och då kändes den kanon men inte nu :(

Den sortens Abilene hade jag i 2-3 år och var nöjd. Men köpte ett par Double HH på pryss art.nr: 02-DH5197 och fattar inte hur jag kunde varit nöjd med Abilene innan? Har haft mina Double HH i två månader nu tror jag att det är och man går skönt i dom,är super att rida i förutom att jag får skav på insidan av vaderna om jag rider ett längre pass. Min man har även han på chappen i år bytt sina MC boots till ett par Double HH och han är salig!
 
Sv: Boots

Jag tycker att det är svårt att hitta passande boots. I ett märke och modell kan jag ha en helt annan storlek än i ett annat så det gäller verkligen att prova sig fram.
Jag har två par boots jag använder nu och det ena är ett par från Ariat och det andra är från Tony Lama. Tyvärr vet jag inte något om vad de heter (hur vet man det?) men kvalitetsmässigt är jag nöjd med båda märkena ialf.

Hoppas du hittar något som passar :)
 
Sv: Boots

Det hoppas jag med :)

HIttade ett par på Milsta som kanske kan funka......
Har kikat runt lite och de som jag gillade, Double H 02-DH5197, finns på några ställen, de flesta endast reststrl kvar men på ett ställe verkar min strl finnas dock till ett saftigt pris :(

Hittade en sida i USA oxå.
Där fanns ju mängder att välja på :banana:

Kunde ju få nästan två för samma pris som ett par här.....även om tull och frakt tillkommer hade det blivit billigare men frågan är hur man går tillväga ?

Ska nog kolla upp det lite mera, passar det inte får man väl sälja dem :)

( På den sidan fanns mängder med paddar och showfiltar på rea oxå samt en hel massa annat kul......:bump: )
 
Sv: Boots

Jag har köpt mig ett par boots när jag var på Greva under nationals. Vi var där på torsdagen och dammsög tälten på sånt som skulle reas :D Bootsen är ju sjukt dyra, jag ska inte ha dom till att rida hemma i så där, mest tävla i. Jag köpte mig ett par Boulet boots, här är de:
P1020358.jpg
[/IMG] De är dock inte så blå som på bilden, kameranljuger lite. Det var ord pris ca 2900 och de reades för 1400. Jag slog till.
 
Sv: Boots

hej! jag kör med min primeboots inte jättedyra (ca 1500) och går att beställa på westernbiten.. jag har grova vader och breda fötter och de sitter kämpefint på fötterna.. är en sån typ unisex modell men ring till dem och be dom skicka katalog :) ha det gott kram emelie
 
Sv: Boots

Ja, dem tror jag att jag såg nånstans på Internet, ska kolla upp dem.
Har för mig jag tyckte de såg lämpliga ut och till ett ok pris oxå.
 
Sv: Boots

Jag var oxå där:)

De som hade billigast boots stängde prcis när jag gick dit, det regnade ( fredag eftermiddag ) och de tyckte inte det var någon idé ha öppet då.....
Å andra sidan hade de inga billiga kvar.....

Jag provade det som fanns men inget passade min fötter, för stort, smalt eller fel form..:(

Men jag söker vidare, boots vill jag ju ha !
 
Sv: Boots

Jag har också Primeboots och jag är mkt nöjd med kvaliten, de håller ju för allt möjligt annat stallarbete än bara ridning :)
 
Sv: Boots

Jag vet inte om jag bara hittat fel Prime Boots men de jag hittar är väldigt spetsiga i tån.......den typen av modell passar inte min fot.

Men jag har för mig att jag hittade nån sida där de fanns, om jag bara kunde komma ihåg vilken.....:confused:
 
Sv: Boots

Var in på en amerikansk sajt för att kolla boots.
De har rea på många boots just nu ;)

Men jag blev inte klok på storlekarna......vet att typ 7½ motsvarar 38 ungefär.

Jag har normalt 39 i skor numera men det är ju helt beroende på modell.
Provade ju ett par 8 och 8½ i Double H Work modellen och de var på tok för stora så 7½ kanske passar jättebra.

Men det är ju just den modellen, hur ska jag veta ifall andra modeller/märken passar i samma storlek ??

Jag skulle inte tveka beställa från USA om jag bara kunde veta att de passar...då skulle jag beställa mig 3 par, fanns massa fina på den sidan, med bra form framtill oxå :)

Det är banne mig inte lätt.......bästa är ju att beställa fårn nån websajt i sverige så man kan skicka tillbaka ifall det inte passar.
Men finns ju så lite att välja på.....:angel:
 
Sv: Boots

Jag vet inte om jag bara hittat fel Prime Boots men de jag hittar är väldigt spetsiga i tån.......den typen av modell passar inte min fot.

Men jag har för mig att jag hittade nån sida där de fanns, om jag bara kunde komma ihåg vilken.....:confused:

Nu hittade jag sidan med Prime Boots :)
Ska ringa imorgon och fråga lite om dem, kanske beställer ett par !
 
Sv: Boots

Titta på Sheplers du, det är superenkelt att köpa därifrån.

Jag har Justin Gypsies :love: Fatbabys, en lite lägre modell eftersom jag har väldigt breda vader, funkar perfekt.
Jag valde efter dessa måtten, och fick hem en perfekt storlek! Mina fötter är lite bredare och har ganska långa stortår hehe :angel:

http://storlekar.se/skostorlekar.html

Köpte 8½, jag har 39 i vanliga skor och det kunde inte bli bättre! Jag mätte min fot på undersidan. På Sheplers sida står det att om inget annat anges, ska du välja den storlek du brukar ha.

045e03_br_p1_600x600.jpg


De är superdupersköna!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Boots

Ja, dem har jag funderat på.....har varit inne och dreglat på Sheplers några gånger men vågar inte riktigt....å andra sidan, får jag till ett köp på Ebay av sadel så skall det väl inte vara så svårt med något annat ;)

Är ju just storleken man är lite tveksam om men jag ska kolla en gång extra och hoppas jag får några boots snart !
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir tokig, har bara ett par gamla kängor och ett par Tretorn gummistövlar, båda får jag ont i fötterna av trots stötdämpande...
2
Svar
36
· Visningar
2 757
Senast: MissFideli
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 366
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Jag har problem. Min häst skulle behöva få en sadel utprovad ordentligt. Inga bekymmer, sadelutprovare finns det ju lite här och var...
Svar
8
· Visningar
3 708
Senast: schelin_j
·
Utrustning Letar febrilt efter dressyrsadel som kan passa min nya häst. Hon har en normal manke och en relativt rak rygg som sluttar svagt uppåt...
Svar
1
· Visningar
974
Senast: skogersson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra blötmat
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp