Bukefalos 28 år!

P

prallan

Tips på bra boots önskas! Fram funkar vanliga gummi med kardborr, men finns det anledning att man bör ha andra??
Bak, funkar inte vanliga gummi, sitter jättekonstigt. Sista terrängträningen trampade han lätt på sig bak så jag skulle vilja ha ett par där. Vilka sitter bra??
 
Ja de funkar alldeles utmärkt bak! Pröva så får du se!
Kan du tänka dig, eller någon annan? att ta bild på hur de sitter på en bakhov? De bilder jag hittar på nätet så sitter kardborren ovanför kronranden, så kronranden är oskyddad O_o
 
Kan du tänka dig, eller någon annan? att ta bild på hur de sitter på en bakhov? De bilder jag hittar på nätet så sitter kardborren ovanför kronranden, så kronranden är oskyddad O_o
De sitter så, i alla fall när jag har provat dem, och av den anledningen använder jag dem inte. Jag kör med gummiboots med kardborre men följer tråden ifall det skulle dyka upp något bättre alternativ. :idea:

/Lady_S
 
Kan du tänka dig, eller någon annan? att ta bild på hur de sitter på en bakhov? De bilder jag hittar på nätet så sitter kardborren ovanför kronranden, så kronranden är oskyddad O_o

Ehh okej? Mina sitter iaf inte ovanför kronranden.
Har dom alldeles för små boots då tro?
Hittar tyvärr ingen bild där man ser nå bra.
 
Kan du tänka dig, eller någon annan? att ta bild på hur de sitter på en bakhov? De bilder jag hittar på nätet så sitter kardborren ovanför kronranden, så kronranden är oskyddad O_o
Har sett både kopior och riktiga pc boots och alla har skyddat kronranden. Känns som att man har riktigt för små boots på en häst med långa karleder och stora hovar typ :/. Så att bootsen kasar upp ordentligt..
 
PC sitter ju ända upp under kotan.

Jag har Sprengers hela gummiboots och tycker de är helt överlägset bäst. Dock gäller det att hästen ligger bra i strl för det skiljer massor. Min häst har dessutom lärt sig att hjälpa till o ta av bootsen, han är bäst :love:

De enda bootsen som inte ger min häst skav är gummiboots faktiskt. Har testat typ allt annat iom att han i perioder har boots dygnet runt pga tappsko.
 
Kan någon lägga in bilder här så man förstår?
Islänningen ställde upp som modell.:D Jag har bootsen fram i vanliga fall.
PC är den limegröna, knappt använd,den andra är en kopia( dy-no-turn?), välanvänd under ca 1,5 år. PC booten kändes lite hög bak men kan ju vara för den inte är "ingådd". Kopian är egentligen för stor, L men små i storlekarna, men var vad jag fick tag i när hästen fick skor första gången. Den har alltid suttit på plats och inte snurrat vad jag minns. Ioch med terrängpremiären fick ponnyn ett par lika dana men i "rätt" storlek,s, dessa snurrar alltid! :mad: Hoppas de sitter bättre när de är lite mer använda.
collage-1469376306878.jpg
 
Islänningen ställde upp som modell.:D Jag har bootsen fram i vanliga fall.
PC är den limegröna, knappt använd,den andra är en kopia( dy-no-turn?), välanvänd under ca 1,5 år. PC booten kändes lite hög bak men kan ju vara för den inte är "ingådd". Kopian är egentligen för stor, L men små i storlekarna, men var vad jag fick tag i när hästen fick skor första gången. Den har alltid suttit på plats och inte snurrat vad jag minns. Ioch med terrängpremiären fick ponnyn ett par lika dana men i "rätt" storlek,s, dessa snurrar alltid! :mad: Hoppas de sitter bättre när de är lite mer använda.
collage-1469376306878.jpg
Tack!!:up: Då är PC inte det jag behöver. Det var precis framtill på kronranden han trampade på sig:meh:
 
Kom att tänka på kotringar. Hade sådana dygnet runt på min travare vintertid, skavde aldrig och han fick inga mer broddtramp på kronranden bak.
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 479
Senast: Cattis_E
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
854
Senast: Lutten
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
664
Senast: Fiorano
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 424
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp