Z

zessan

Har skaffat ett par lätta boots till mitt sto, typ avelsvisningsboots. Detta är ju faktiskt pinsamt att erkänna, men jag begriper sjuttsingen inte hur de EGENTLIGEN skall sitta... :o

Skall det bli som en glipa emellan hoven o. bootsen ?? Jag tycker de ser ut att kunna lätt trilla av *suck* är jag helt dum ?!

Snälla, vill någon förklara hur de skall sitta för att sitta ok ?

Plana sidan nedåt, det har jag räknat ut ;) Men, hur högt el. lågt sätter man dem ??

La den här frågan på islandshäst, då det är boots för dem jag frågar om...
 
förstår inte riktigt hur du menar...? :confused: Men boots skall ju täcka den översta delen av hoven, så hästen inte får balltramp. Sen så kan man ju ha de högre/lägre om hästen har en tendens att trampa sig ett speciellt ställe. Hoppas det var lite hjälp :)
 
ja har gummiboots, har du boot me kadborre ska den sitta på framsidan av hoven. ja får in ca 2 fingrar mellan karleden och bootsen ¨på min ponni.
 
Ja, det är inte alltid helt lätt att skriftligt beskriva vad man menar :D

Tror jag har fått en aning om hur jag skall sätta dem nu :idea:
 
på vilken sida om hoven man sätter kardborrebanden på bootsen har ingen betydelse, då bootsen snurrar medan man rider.

Boots skall, som sagt, sitta under kotan och över hoven - alltså i karleden. Kolla alltid efter skav i karlederna före och efter ridning!

/malin
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har tagit ett sto på foder, Björk, 8 år gammal. Inte gjort något (förutom haft ett föl) fram till hon var 7 år, sen inriden...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 180
Senast: Tussilago
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp