Borås tips?

Adelente

Trådstartare
Hej!

Hastigt blev det bestämt att jag och två kompisar ska till Borås i slutet av mars. Jag har aldrig varit i Borås så därför frågar jag er,

Vad gör man i Borås? Var äter man bra & inte allt för dyrt?:confused: Blir en heldag och en halvdag i Borås & vi vill ha något att göra/äta under den tiden!

Så har ni några tips så tar jag tacksamt emot :)
 
Vad ska ni dit o göra? Stan finns och knalleland. Lite shopping. Men själva stan är döful med asfalt och betong och motorväg rakt igenom :)
 
Finns ju en massa konst överallt i stan att kika på om man gillar sånt!

Tror visitborås.se eller nåt sånt finns med massa tips!?
 
Vad jag gör i Borås? Åker därifrån :angel:

Nä men, deras bad är trevligt och värt ett besök om en gillar badhus.
Sen finns det ju såklart shopping - Dels knalleland och sen har Nelly sin outlet på Åhaga (?). Där händer det ibland andra grejer också, typ mässor, så det kan vara värt att kika på.

Vart en äter beror på vad en gillar tänker jag.

Sen finns ju även Borås djurpark men jag har noll koll på hur det är med öppettider etc.

Är det fint väder finns det en del fina promenadområden om promenad är ett alternativ.

Om ni är intresserade av museum finns det bland annat ett textilmuseum, konstmuseum och deras stadsmuseum.
 
Ätit god mat på ett ställe som hette Oliven. Bra campingplats finns det. Gillar ni skogen är Vildmarksleden västerut trevlig.
 
Har inget tips men en varning: ät inte på Jensens Böfhus, sämsta restaurangupplevelsen jag varit med om. Både vad gällde mat och service, vi trodde vi var med på typ dolda kameran...
 
Nellys outlet på Åhaga är bara öppet på sommaren. Däremot så brukar det vara andra evenemang där :)
Tycker att Café Viskan är lite mysigt :)
 
Tack för alla tips!

Vi ska egentligen upp till Jönköping men där var det fullbokat så första natten blir påvägen dit och i vårt fall - Borås! Nu är inte bad så värst jätteaktuellt i mars, shopping är ju alltid roligt:angel: men ska definitivt kolla upp era förslag.

Vi är ganska öppensinnade men utan någon vidare fantasi (tyvärr). Men blir nog bra endå, tack för tipsen hörrni! :up:
 
Som uppfödd i Borås men numera utflyttad så tror jag det mesta är listat. Men kör ni geocatching så kan ni säkert roa er. Annars kan man åka till någon närliggande sjö och promenera, t ex pickesjön.
 
Tack för alla tips!

Vi ska egentligen upp till Jönköping men där var det fullbokat så första natten blir påvägen dit och i vårt fall - Borås! Nu är inte bad så värst jätteaktuellt i mars, shopping är ju alltid roligt:angel: men ska definitivt kolla upp era förslag.

Vi är ganska öppensinnade men utan någon vidare fantasi (tyvärr). Men blir nog bra endå, tack för tipsen hörrni! :up:
Tror hon menade badhuset :-D
 

Liknande trådar

Fritid Vi tänker oss kanske till Åland i slutet av augusti :). Ingen av oss har varit där, så vi tar tacksamt emot alla tips! Vad gör man, vad...
Svar
0
· Visningar
178
Mat Hallå alla Malmökännare! Var kan en äta en god middag tidigt på kvällen, någorlunda nära stationen? Gärna något lugnt ställe, ska...
Svar
2
· Visningar
314
Senast: Kaching
·
Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
835
Senast: Javan
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
607
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp