borde man oroa sig

M

moonlightgarden

borde man ta och oroa sig om man tror att ens häst inte verkar kissa i hagen,
för det verkar som om att hon aldrig gör det, utan det första hon gör när hon kommer in är att ställa sig å kissar trots att det vankas mat å alltihopa...
 
Om det inte är väldigt lång tid och hästen inte verkar må allmänt dåligt av det så är det nog ingen fara, men man får hålla lite koll på det. Vissa hästar har sina idéer, min häst till exempel kissar aldrig, inte bajsa heller för den delen, när jag rider. Praktiskt, då slipper man plocka skit i ridhuset! =) Nu har hon lärt sig att man kan kissa när man är på tävling (när jag inte sitter på), så det är bra.
 
varför ska man lägga ut en halmbal för? så att hon ställer sig å kissar på den? var det så du tänkte?
 
min kissar inte när jag rider henne, men däremot så ställer hon sig å skiter ibland tre fyra små omgångar, fast det gör inte så mycke, vi har ju bara en ridbanna å så rider man ju ut, jag e ju för gammal för att tävla ponny, de e lite synd för hon kan gå jäkligt snyggt i dressyren, men det krävs ju att man är tuff emot henne för att lyckas med det.
Dom går ut vid en 8 på morronen eller strax förre ibland vid 7 (händer inte så ofta) å så kommer dom in vid en halv 7 på kvällen är det vanligaste, så det rör ju sig om några timmar...
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har haft mkt problem med mugg senaste året men tillfrisknat. Sedan kom regnet....i veckor och mängder, som ni vet. Hagen blev...
Svar
7
· Visningar
680
Senast: skiesabove
·
Hästvård Har min häst på lösdrift men problemet är att det emellanåt kan vara tomt på mat i hagen, att dom går en hel natt utan mat i...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 706
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 196
Senast: Fiorano
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp