Bordsvatten?

Det skulle inte falla mig in. Ibland köper jag kolsyrat vatten. Men vanligt stilla vatten har jag i kranen.
 
Köper bubbelvatten, men bara för att jag inte lyckas få till smakerna rätt med min soda stream. tycker det smakar bara kemiskt med den om vi inte bara vill ha i lite citron juice. men stilla vatten ala Evian och skit skulle aldrig komma innanför dörren, så fruktansvärt onödigt så det finns inte.
 
När jag hade gård var vattnet i min brunn inte särskilt gott trots OK vattenprover, så då köpte vi en hel del bordsvatten.
 
När jag hade gård var vattnet i min brunn inte särskilt gott trots OK vattenprover, så då köpte vi en hel del bordsvatten.
Ah ja, mina päron köper bordsvatten men de har otjänligt vatten i sin brunn så de räknade jag bort.
 
Ja vid de tillfällen vi stannar längre i sommarstugan än vad vi beräknade när vi tog med oss vatten hemifrån. Det är förvånansvärt svårt att hitta ställen där man kan fylla på dunkar med vatten om man inte känner någon i närheten. Nu blir det antagligen färre gånger eftersom jag istället har en ursäkt att hälsa på @athena_arabians :angel: Vi har alltså inget eget vatten i sommarstugan, diskar gör vi i sjövatten som vi kokar men jag vill hellre dricka kranvatten/bordsvatten och jag köper hellre vatten än läsk. ;)

Hem köper vi ibland kolsyrat och smaksatt vatten istället för att köpa läsk. Men jag vill inte köpa en sodastremer eftersom jag tycker att kranvattnet är så pass gott, och det är barnen som vill ha något festligare än kranvatten och då är smaksatt mineralvatten ett bra alternativ.
 
Nej, endast om jag ska hem till mina föräldrar då deras vatten är så äckligt.

Annars dricker jag helst kranvatten!
 
Nej. Har en sodastream jag älskar, så den används mycket. På landet där vi har vatten som smakar för mycket järn för att vara drickbart hämtar vi vatten i dunk, antingen på bensinmacken eller hos granne.
Vårt eget vatten används till disk, en del matlagning och dusch.
 
Vi har sodastreamer, men jag dricker väldigt lite bubbelvatten nu för tiden. Jag hade inte riktigt förstått konsekvenserna av att bubblet faktiskt är surt. Magen mår bättre nu, och det är mindre riskabelt för tänderna med vanligt kranvatten.
 
Japp. Periodvis, eftersom mitt källvatten ibland smakar illa. Sparar till borrad brunn.

Kommunala vattnet på jobbet håller naturligt mineralvatten-kvalitet så jag tankar flaskor och dricker.
 
En av de sakerna jag saknat absolut mest när jag bodde utomlands var att kunna dricka gott, rent vatten från kranen. Lätt en av de bästa grejerna med att komma hem :love:.
 
Finns inte en suck att jag skulle köpa stilla vatten och jag köper extremt sällan (läs någon enstaka gång per år) bubbelvatten att konsumera hemma. Vill jag ha bubblor kör jag Sodastreamern. Vattnet här är riktigt gott (har kommunalt vatten).

Är man ute på resande fot blir det ju att man köper vatten (istället för läsk).
 
Jag köper aldrig hem det, men jag köper stilla vatten ibland när jag kör bil och har glömt att ta med vattenflaska.
 
Stilla vatten köper jag inte, däremot köper jag enorma mängder ramlösa. Vårt vatten började smaka så illa för några år sedan att det har blivit omöjligt att dricka :( Vi hoppas att det blir kommunalt vatten och avlopp inom en rimlig framtid så att vi slipper släpa hem vatten för det känns inte bra alls på något sätt. Det förra VA-projektet blev för dyrt, drygt 200000 kr/hushåll är inte rimligt. Det blir dyrt när det blir många mil mellan alla hus på landet. Nu försöker vi få till en mindre VA-förening och hoppas att det ska gå vägen.
 
Inte köpt flaskvatten på 12-13 år, bara kört kranvatten i sodastream, jättegott kommunalt kranvatten.
Den ganska nyborrade (några månader) brunnen i mitt nyköpta hus ger tyvärr rätt tråkigt och "stensmakande" vatten, jag hoppas det bättrar sig när det fått flöda igenom ett tag. Hittills har det nog bara tagits totalt någon m3 ur brunnen.
 

Liknande trådar

Tjatter Ja ibland när det känns trist så kan det vara skönt att få lite positiva nyheter.... Så här kommer en...
Svar
4
· Visningar
425
Senast: _Taggis_
·
Samhälle Vad i helvete? Hur kan detta inte få stora rubriker och hur kan vi som samhälle ens ha sådana domare? Vad kan vi, vanliga medborgare...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
22 530
Senast: Lillgrådis
·
Juridik & Ekonomi Blev detta korrekt: Jag (har enskild firma) skickade en faktura på ett arvode. Köparen (ett AB) sa åt mig att lägga 25% moms på...
Svar
7
· Visningar
589
Senast: MiaMia
·
Tjatter Ja vart finns det någonstans? Alltså där man får plocka jordgubbarna själv och sen köpa med sig dem hem.
Svar
18
· Visningar
620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp