Bukefalos 28 år!

D

Dojo Kelder

En häst som haft borelia men friskförklarats... kan denna få några "men" i efterhand??
 
Sv: Borelia??

Jag vet faktiskt inte om de kan få några direkt men av borrelia men har ett halvblod som är 14 nu och hon hade borrelia hos förra ägarna för 8 år sedan och hon visar inga tecken på men från det. Hon var väldigt dålig och enligt förra ägaren och deras vet så satt det i vänster bakben, men nu märks ingenting av det.
 
Sv: Borelia??

Min häst hade reaktioner i 7 leder samt ryggöm. Efter behandling försvann alla reaktioner utom i en led, även ryggen blev bra. Med lite kortison så blev även sista leden bra (dock ej sprutad i led, utan tabletter).

Det har nu gått 7 år och hon är fortfarande frisk men får många konstiga symptom, såsom urivägsinfektion, headshakingsymptom , ev. allergi (prov är taget) mm. Kanske blev immunförsvaret utslaget eller så skulle dessa symptome komma ändå???

Hon hade även erlichia, dock 2 år efter borrelian....och höll då på att stryka med av behandlingen...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Såhär i efterhand förstår jag vad Nina menade. Anki avlar för sporten och älskar samtidigt individerna. Trots antalet hästar på gården...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: Gunnar
·
Hästvård Min häst står på klinik med opererat öga efter att ha petat in en pinne i det. Det är femte gången hon lyckas skada ögat, dock första...
Svar
11
· Visningar
748
Senast: Elo
·
Mat Jag har en bag in box stående i min kyl som jag varken ville ha från första början eller har tänkt dricka upp nu i efterhand. Den...
Svar
11
· Visningar
503
Senast: Araminta
·
Hästvård Hejsan alla Buke Har varit på återbesök idag med min häst där det har konstaterat att han har trasiga fibrer på gaffelbandet!! Nån som...
Svar
2
· Visningar
409
Senast: Idaw83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp