Gammeln

Trådstartare
Nu har dom hållit i gång och nu börjar skiten på allvar. Här står det ett gäng på trottoaren och skämmer ut sig. Gapar o skriker o fulla är dom ochså. En brud sitter o kissar å så ska dom tydligen åka buss till city. Stackars chaufför :crazy:. Till vilken stad ska jag åka för att få lugn o roO_o
 
Här är det stendött då dom lagt ner firandet här.Dom har haft brasa vid gammelgården i säkert 40 år men dom har mycket gamla byggnader från 1600 talet där och är rädd för gnistbildning .Förra året blossade det upp en markbrand några veckor efter valborg där så nu är det stopp ! Men gammeln minns du inte hur det var när du var ung .Du gjorde säkert lika som dom ;)
 
Här är det stendött då dom lagt ner firandet här.Dom har haft brasa vid gammelgården i säkert 40 år men dom har mycket gamla byggnader från 1600 talet där och är rädd för gnistbildning .Förra året blossade det upp en markbrand några veckor efter valborg där så nu är det stopp ! Men gammeln minns du inte hur det var när du var ung .Du gjorde säkert lika som dom ;)
Ja gjorde inte alls lika. När brasan brunnit ner så grillade vi korv o potatis på glöden :d. Sen var det slut o alla gick hem. Att vi skulle gapa o skrika och skita ner på gator, torg o stans parker var det ingen som hade en tanke på.
 
Här i -red, några stenkast utanför -berg, råder närmast hundraprocentig frid. En grannbil körde nyss förbi på grusvägen utanför, och tidigare i förmiddags såg jag två spandexcyklister i anmärkningsvärt makligt tempo ute på stora vägen. Ikväll vid 20 vidtar brasa och sång i närliggande -arp, men innan dess kör jag nog in till -berg och tar en finfika.
 
Här i -red, några stenkast utanför -berg, råder närmast hundraprocentig frid. En grannbil körde nyss förbi på grusvägen utanför, och tidigare i förmiddags såg jag två spandexcyklister i anmärkningsvärt makligt tempo ute på stora vägen. Ikväll vid 20 vidtar brasa och sång i närliggande -arp, men innan dess kör jag nog in till -berg och tar en finfika.
Även jag funderade på att åka ner till Borensberg för en fika men så såg jag på väderkartan att där skulle vara mulet idag så jag tar nog den turen imotgon istället. Dessto soligare verkar det vara i Grisslehamn så jag turar nog över till Åland idag med 15 turen :up:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 909
Senast: Fraegd
·
Dressyr Jag och min häst ska förmodligen börja åka ut på pay and ride/lokala tävlingar snart. Jag vill ju egentligen, men jag är sååå rädd för...
Svar
15
· Visningar
1 656
Senast: Wilfa
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 925
Senast: EmmaW
·
Hästmänniskan Jag ska sälja min häst och jag har så himla svårt att hantera det, så jag tänkte höra här om ni har några kloka råd eller tips eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 659
Senast: _Zacke_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp