Börja rida western...

• Western
  • Trådstartare Trådstartare ananas84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 857
A

ananas84

jag har funderat på det ganska länge nu, har ett halvblod som jag hoppat med förut men som nu inte håller i benen och jag tycker inte att det känns så roligt längre att hoppa och så. Har alltid tyckt att det verkar vara så roligt med western ridning, men härikring vet jag ingen som håller på med det :(
Den hästen jag har nu skulle inte funka alls, så isånnafall måste jag byta häst (det måste jag iallafall om jag vill fortsätta rida ordentligt eftersom min inte håller för ridning :cry: )
Men, hur ska jag göra, finns det kurser att gå om man inte har egen häst så man kan lära sig innan man köper en westernhäst isånnafall??? skulle kännas lite knepigt att köpa en häst utan att veta vad man ska ha för något :D För jag erkänner, jag kan absolut ingenting! :p men vill väldigt gärna lära mig!

Sv: Börja rida western...

Det finns några ställen i Sverige dit du kan åka på kurser och hyra häst. Kolla runt på länksidorna här på Buke under både western och upplevelser och titta på westernställen.

Finns flera att välja på om du vill prova.

Pm:a om du vill ha mer konkreta förslag, man får ju inte nämna företagsnamn här.

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
423
Senast: Ramona
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
832
Senast: Lisen82
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 734
Senast: Nepenthe
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 405
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka