Borrelia...

millan10

Trådstartare
Var hos läkaren igår och fick konstaterat att jag har fått Borrelia. Jag som aldrig blir fästingbiten i vanliga fall! Såg inte fästingen jag blev biten av. Nu har jag iaf fått penicillintabletter som ska tas tre gånger om dagen i 10 dagar, sedan får jag avvakta. Drabbas jag av förlamningar i till exempel halva ansiktet eller att jag får ont (känns som om jag har bränt mig på brännässlor) så får jag åka in direkt. Märket kommer inte att försvinna direkt utan det får ta sin tid. Förhoppningsvis dör bakterierna iaf.

Har gått med Borreliasmittan i drygt en månad (fem veckor) utan att få det konstaterat att jag har det. Efter att jag upptäckt märket så avvaktade jag någon dag. Men sedan på kvällen begav jag mig till akutmottagningen för vårdcentralen var stängd. Sköterskan kunde inte säga vad det var, men kunde med säkerhet säga att det inte var Borrelia och att det inte var något att oroa sig över. Så sen föll märket lite i glömska, men när det började växa och täckte hela underdelen av benet (knä ner till fotled) bokade jag tid på vårdcentralen. Jag hade en bild på märket på hur det såg ut när jag först upptäckt det (samma märke som de på akutmottagningen sett) och då sa han att det var ett solklart fall av Borrelia.

Någon annan här som har haft Borrelia? Något speciellt man ska tänka på? Tror ni att det är stor risk att det blir allvarligare? Att smittan tar sig till nervsystemet? Eftersom jag inte haft några andra symptom som t.ex feber så sa läkaren att troligtvis blir det inte allvarligare. Men man är ju såklart fortfarande orolig för att det ska bli det.

Jag hoppas att penicillinet jag tar hjälper. Mår lätt illa av det och får ont i magen emellanåt, men får hoppas att det blir bättre.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: Mandarinen
·
Kropp & Själ Startar den här tråden som spin-off på en tråd om en armbågssmärta. I den tråden, liksom i så många andra, framförs hur man SKA söka på...
42 43 44
Svar
874
· Visningar
45 475
Äldre Får man lov att gnälla lite på sin situation? Vet att det finns andra som har större problem än mig, men vet inte vad jag ska göra. Hela...
Svar
1
· Visningar
516
Senast: AgentCarter
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
27 821
Senast: GotAsecret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp