D

Dixie Chick

Kanske en vanlig fråga nu, men jag börjar misstänka att vår kille drabbats av det, men jag är inte alls säker. Han har inte ätit lika bra som han brukar göra på ett par dagar. Dock så äter han glade¨ligen godis när jag gömde dem i en flaska för att aktivera honom lite grann. Han dricker lika bra som vanligt. Tempade honom idag; 38.3 så ingen feber. Ute på promenaderna är han i princip som vanligt. Det är lite varmt för tillfället och han har mycket päls så lite slöare blir han alltid då. Han springer efter andra hundar som går förbi rastgården. Är glad och pigg när vi möter folk. Men så fort vi kommer hem så ligger han bara. Börjar kanske gnaga på ett ben en kort stund, men sen ligger han bara igen.
Har sökt lite på internet och hittat att borrelia kan visa sig i form av bla aptitlöshet och slöhet. Men samtidigt har jag hört att symptomen kan vara väldigt diffusa.
Tilläggas ska också att han för första gången sovit borta några nätter utan matte och husse onsdag-lördag förra veckan. Kan han fortfarande vara slö pga det? Kan också passa på att säga att hans ögon runnit lite till och från under några dagar.

Vad kostar ett blodprov för borrelia? Vi bor i Östergötland om det är så att priserna varierar beroende på var man bor.

Tacksam för svar och funderingar. Mina tankar går runt just nu för jag vet inte om jag överreagerar eller inte.
 
Sv: Borrelia?

Tycker du ska kontakta vetrinär. Alltid bäst att vara på den säkra sidan. Så ring!
Min kompis hund fick borrelia och den blev slö, och orkade knappt nånting.
 
Sv: Borrelia?

Klart du ska ringa veterinär!!

Jag har hund med Borrelios, och då det skulle tas blodprov för att testa detta, 2003, kostade det 450 kr/prov.

Men det är ju värt varenda krona!!

Min hund har fortfarande Borrelios, förmodad Kronisk sådan, men han fungerar bra i vardagen.
 
Sv: Borrelia?

Precis så som du beskriver ang maten och aptiten, så hade min hund det och det var borrelia....:cry:
 
Sv: Borrelia?

Hur mår han och fungerar han om man har kronisk..?
Min´fick ju det och vi ska vänta en månad för att ta nytt blodprov, fast hon verkar okej...
 
Sv: Borrelia?

KL

Han mår bra efter omständigheterna.
Han får ont när det blir ruggigt väder, såsom regn, rusk och blåst..
Snö och kyla är inga problem, men rusket är inte så trevligt.

Han har ju ont i lederna, och han går på Metacam som han får när han har ont.
Han har inte ont varje dag, men han är VÄLDIGT tydlig med när han har ont.
Då får han.

Jag ska kolla med min vet om hon har nåt annat alternativ till Metacamet..

Han är ju 8 år nu, och han får hänga med så länge han orkar.

Han är ju inte bara en hund, utan en familjemedlem.
Och han behandlas som en sådan.

Gå lös i skogen funkar bra, och värme och massage!!
 
Sv: Borrelia?

Precis så som du beskriver ang maten och aptiten, så hade min hund det och det var borrelia....:cry:

Vår hund samma sak. Samt att han fick hög feber. Det märktes inte så mycket utan det som märktes var att han var slö och trött och det är han aldrig, därför tempade jag.

PC i 3 veckor och vi har precis slutat med den, nu är han helt ok som det verkar, febern gick ner fort men aptiten tog ett tag att få tillbaka. Ska ringa och höra om man behöver ta nytt prov nu, det sa dom inget om på djursjukhuset:confused:
 

Liknande trådar

Hästvård Ua vid utsläpp i torsdags. Vid intag låter ordentligt illa ur luftvägarna när ställer sig och äter i boxen (från golvet). Feberfri...
2
Svar
25
· Visningar
6 453
Senast: Nielaa
·
  • Låst
Hästvård Nu är jag rädd, på riktigt. Fbl mådde imorse inte bra alls. Varken ätit eller skitit sen kl 22, stod bara och hängde. Ingen temp, bra...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
25 730
Senast: Boj
·
Hundhälsa Lååångt! Fy vilken dag.. Har haft veterinärmaraton idag. Började dagen kl 09 på Ultuna, för att kolla upp Viktors kli igen...
2
Svar
35
· Visningar
6 118
Senast: Och_Aye
·
Hästvård Hade inte så stor koll på borrelia innan min häst fick det, men har sen dess läst en del, både här och på andra ställen, och bland annat...
Svar
15
· Visningar
2 499
Senast: LaMaya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp