Bort med det gråa!

Milosari

Trådstartare
Jag skaffade linser för ett par veckor sedan, det var kanske 10 år sedan sist och det var ju sådär att se sin spegelbild igen. 1) jag såg alla rynkor runt ögonen och 2) jag såg mina gråa hår mycket tydligare. 1:an är väl som det är men 2:an kan jag göra något åt. I ett svagt ögonblick sa @Wingates ja till att hjälpa mig se lite yngre ut så nu har vi lite frågor.

Min tanke var att slinga håret lite. Men ska man färga det först? Eller bara hälla i lite blekmedel? Jag är helt nybörjare, vad ska jag tänka på? Något märke som är särskilt bra att börja med? Håret är alltså inte helt grått utan det är enstaka (eller rätt många) strån som är vita. Övriga håret är mörkbrunt så de syns ju rätt väl. När mitt hår bleks av solen blir det rött/kastanjebrunt. Kan jag förvänta mig att blekmedel ger samma effekt? Det jag till varje pris vill undvika är zebrarandigt hår...

Jag begriper att det bästa är att gå till en frisör men jag vill prova hemma först.
 
Jag tycker att du ska låta håret vara! Det är jättefint med grått! Min mamma är mörk och fick gråa hår tidigt och har nu nästan vitgrått hår (hon är 60) och det är så vackert! Det finns många vackra kvinnor med grått/vitt hår!
 
Kolla bara min kära Ingmari!


9593b34bc1484acbb95f5b6d3c4ec5e7.jpg

000000430171-ingmari_lamy-squaremedium.jpg
 
Jag skaffade linser för ett par veckor sedan, det var kanske 10 år sedan sist och det var ju sådär att se sin spegelbild igen. 1) jag såg alla rynkor runt ögonen och 2) jag såg mina gråa hår mycket tydligare. 1:an är väl som det är men 2:an kan jag göra något åt. I ett svagt ögonblick sa @Wingates ja till att hjälpa mig se lite yngre ut så nu har vi lite frågor.