Bukefalos 28 år!

Bortklemad och lat!

Philosophia

Trådstartare
Jo, jag älskar min hund och jag skulle flytta berg för hennes skull. Men någon måtta får det vara. Just nu har hon lite tråkigt och ville sitta i mitt knä och gosa när jag skriver. Eftersom hon inte fick det så hoppade hon upp i soffan med en ljudlig suck istället. Jag fortsätter att skriva när jag hör henne säga: "Mraw, mraw" och stirra på mig med en uppfodrande min.

"Mraw, mraw" är ljudet hon säger när filten har trasslat sig och hon inte utan hjälp kan krypa under den (på ett bekvämt sätt!). Filten är dock helt perfekt placerad, men hon är sur och lite för lat för att böka själv och kräver således att jag ska hjälpa henne. Den gubben gick dock inte den här gången. Jag sa åt henne att hon fick klara sig själv varpå hon bökade in sig under filten.

Jag inser naturligtvis att jag är duperad av min hund. Men hur är det, är jag ensam om detta här på buke?
 
Sv: Bortklemad och lat!

Nej, du är inte ensam, här bor en hund som KRÄVER delning av glass och annat gott innan man kan sätta tänderna i det..... Häromveckan skar jag bort en massa svål på skinkan jag höll på att göra iordning, och tänkte att hunden kunde få det eftersom det var okryddat. Ger honom det, han tar det i munnen och går i i vardagsrummet.



Efter en stund var jag klar i köket, ska kolal om han ätit upp, och vad gör han? Ligger på mattan, med svålen mellan tassarna och tittar på mig... jag fick dela den innan han åt.......
 
Sv: Bortklemad och lat!

:rofl: Tröstefullt att jag inte är ensam! Det där med matdelning kräver hon inte. Det är snarare jag som kräver delning eftersom hon är så enormt glupsk att försöker svälja allt helt (vi har haft en kvävningsincident som lyckligtvis slutade bra).

Tur att de har andra underbara kvaliteter, de bortskämda sötnosarna! :)
 
Sv: Bortklemad och lat!

Nädå, du är inte ensam! Våran lilla staffetik vill genast leka så fort man sätter sig vid datorn.. Hon står framför databordet och gnyr, viftar på svansen och gör diverse krumpsprång! När hon fattat att hon inte får sin vilja igenom vill hon ligga i knät och gosa istället.. Trångt och svårt att använda tangentbordet! Hon gör aldrig såhär när vi tittar på tv:n eller pratar i telefon konstigt nog.. :D
 
Sv: Bortklemad och lat!

Kan jag med och tala om vad jag gjorde i går :angel:
En av mina hundar var väldigt kelen och stod verkligen och tjatade att få bli klappad när jag satt här vid datorn. Hon fick sitta i knät, men var inte så lätt att skriva då.
Så jag gjorde "rent" på skrivbordet, sen fick hon ligga där :)
En schnauzer (fd mellan), så hon är ju inte jätteliten, men det gick bra och hon hade huvudet lutande mot min axel.
Var riktigt mysigt :love:
 
Sv: Bortklemad och lat!

Näe du är nog inte ensam:angel: Min gamla herre är ganska bortklemad på äldre dar. MEN det beror på att jag har lärt honom det och vill ha det så. Tex så får han längre inte hoppa upp och ner i soffan själv även om han klarar det (han har artros) . J
 
Sv: Bortklemad och lat!

Näe du är nog inte ensam:angel: Min gamla herre är ganska bortklemad på äldre dar. MEN det beror på att jag har lärt honom det och vill ha det så. Tex så får han längre inte hoppa upp och ner i soffan själv även om han klarar det (han har artros) . Om jag inte märker att han vill upp i soffan gnäller han högt och ljudligt innan betjänten lyfter på sitt arsel och hjälper honom (jag).:o :D
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 945
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 777
Senast: Crossline
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
19 165
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 133
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp