Bortskänkes...

T

Tippan

Jisses... Jag tror att jag skulle behöva en stödfamilj eller nått. Morgonen börjar med att jag skall släpa ut båda jyckarna på morgonprommen. Den korta rundad som tar 30 min istället för den långa på drygt 1 h. Den äldre hunden bara avskyr denna runda och drar tassarne efter sig och protesterar hela tiden.

Lillan börjar med att fara omkring som ett jehu och jaga efter löv. Efter en bit så hoppar hon på Storesyster och biter henne hårt i halsen så att Syster skriker till och blir lite grinig. Syster hoppar på Lillan och tillrättarvisar henne medans Lillan tycker att det var en ny rolig lek att bli mosad av syrran.

Lillan tar sats laddar och kutar allt vad hon orkar samtidigt som hon vänder sig om och... Precis, kutar rätt in i mitt skenben med sitt huvud. GÖR ONT OM FAN. Medans jag muttar om att jag ADLRIG mer skall skaffa Labrador eftersom att de är så jävla hårdhudade så skall Lillan skita.

Det går väl bra. Bara det at precis när matte skall plocka upp det så får hon Labbfnatt i kopplets längd och kutar fram och tillbaka över skithögen *Sucka* typ 100 gånger.

Okej vi går vidare och är nästan hemma när Syrran får för sig att hon minnsan hade glömt att bajja. Att vi hade passerat hundbajstunnan för 300 m sedan, sket hon i rent ut sagt.

Hm hm, måste jag plocka upp? Jajjemen, hon sätter sig precis i kanten till skogen och där står det en gubbe. Bara att plocka upp. Efter att jag plockat upp högen så förflyttar hon sig så att hon verkligen är nära gubben och sätter några pluttar till *mutter* Precis när jag skall ta upp de så fixar hon de själv och äter upp det *mums*

Bajjapåsen då? Jodå, det är bara att ta med den hem och lägga på balkongen tills ett bättre tillfälle *huga*

Sista vägen hem så går vi en liten grusväg där det kan komma bilar. Lilla får för sig att attackera matte och jag blir så :devil: att jag tar tag i henne och skall bita henne vart helt jag bara kommer åt, bara det gör ONT, då hon lätt och elegant backar ur kopplet. Jaha, skall jag ha en galen hund kutandes efter grusvägen nu då?

Nej hon bara sätter sig ned och sen var det bra med de. Attackerna upphörde och halsbandet var bara att sätta på.

Resten av vägen hem gick lugnt och stilla.

GGHHAAAAA!

Nu ligger den skenheliga lilla kon och sover under sänge. Vad det jag som sa igår att hon var duktig? Jag tar tillbaka det...
 
En labradorfäll kan ju vara mysig att värma sig med till vintern. Annars kan det bli ett fint schabrak. :D

Men de är ju bra att ha också.. som levande komposter! :p
 
:D :D, fast glöm inte att du ju faktiskt är en av dem som kommer med bra goda råd härinne :D skönt att höra ...att det kan va sådär också :rofl:
 
mmm eftersom att Lillan nu mera tagit sig friheten att dela säng med matte (jag som ALDRIG har hundar i säng) så vet jag precis hur mjukt och skönt det är med en Labradorfäll i sängen svept kring fötterna :devil: (Hon har nog snarare lindat mig kring lillfingret? :o)
 
Min labbetik levde rövare när hon var ensam hemma en eftermiddag förra veckan. Först åt hon sönder boken om jaktlydnad. (allvarligt!!! just den boken förstörde hon) Sedan tuggade hon sönder diskborsten, en plastmugg, sin nalle, hoppade upp på matbordet och drog med dukens hjälp till sig den överfyllda fruktskålen(som jag i min enfald trodde var oåtkomlig). Smällde därefter i sig nästan två kilo nektariner och äpplen. (nektarinkärnorna lämnade hon tack och lov) :crazy:

Hon fick ingen mat den kvällen, då hade hon spruckit. Dessutom fick hon rejäl diarré och väckte oss mitt i natten.
Till 99% är hon lugn när hon lämnas, men ibland får hon tråkigt. Dessutom är det omöjligt att tillrättavisa henne för något som redan skett! :angel:
 
Ester kan tänka sig att byta Doris mot Lillan, i alla fall en stund om dagen. Esterär helt sjövild för att det var så länge sen hon fick gå på dagis sist (och nu har vi inte ens vår plats kvar). Hon har inga hundar att leka med. Doris vill inte leka nästan alls och alla andra hundar i närheten blir rädda då Ester kommer igång och skäller.
Den nya grannen har en JR, en tuff liten hane. Men han var intespeciellt tuff då Ester kom i full karriär och sprang rakt på honom, över honom, för att sedan skälla honom i örat. Han låg bara still och gnydde och jag fick koppla upp min galning igen.

Hon är mest van vid att leka med retrievers, men har du en knubb-lab (inte jaktsorten) så finns risken att hon tar den för en rottis och rottisar ska enligt Ester hunsas å det grövsta. Vet inte varför, men hon är inte alls snäll mot rottisar.

Doris tyckte att Syster lät sympatisk då hon ville gå långsamt och helst inte långt.

Vi gör bytet ett par förmiddagar i veckan - jag hämtar med mig Storasyster hem och lämnar Ester till dig :devil:
 
Ja det låter mycket bra! Lillan skulle behöva åka på en smäckadäng så att hon vet att det finns sånna som bestämmer över henne också... Hon påminner varken i färg eller storlek om en Rottis, men jag kanske kanske måla henne och linda några varv med plysch runt henne så att hon blir lite biffigare??
 
Jag dööör! Ibland funderar man vad som far i deras skallar. En dag när jag kom hem (detta var länge sedan) så hade mina två urgammla hundar bitit sönder en toffel! För det första ens bitit sönder något och för det andra en skojäkel. Men de två damerna hade väl lite tråkigt och fick väl för sig att ha lite dragkamp eller nått :rofl:
 
:D

De kan tydligen bli besatta av f-n själv om de vill. Det lustiga är att de är så blida och lydiga annars. :confused:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras När jag läser detta undrar jag varför den överhuvudtaget är tillåten att äga som privatperson kan ju inte vara någon privatperson som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 928
Senast: linnsan
·
Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 129
Senast: Liten
·
Kropp & Själ De flesta här vet ju om min historia, depressioner och ångestproblem sen minst 17 år tillbaka. Har senaste åren ändå haft bra perioder...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 543
Senast: MissFideli
·
Hundhälsa Först och främst så är en veterinärtid bokad till imorgon kl. 16.00. Jag är tok-orolig och kom inte på något bättre att göra med...
Svar
18
· Visningar
2 438
Senast: em-pirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp