Bukefalos 28 år!

Bortsprungen katt...

millus

Trådstartare
Har jag hemma på gården.

I lördags så kom det hit en röd liten herre som inte är våran. Han är underbart söt och otroligt kelig. Jag har bara sett till honom på kvällar och jag har ringt runt till alla grannar, men ingen saknar sin katt.

Igårkväll så låg han och skrek på vår trapp och ville in,.när jag gick och la mig i sovrummet som är på baksidan av huset så gick han runt huset och satte sig där och skrek istället.

Jag kan ju inte ta in honom, då han är okastrerad och jag har tre egna katter.

Det är tydligt att han haft ett hem och han är inte mager eller tufsig utan ser välskött ut, men ung! Kanske ett år?

Jag tänkte ta kort på honom och sätta upp i affärer runt omkring och på blocket, upphittat och katt.nu. Jag tänkte även ringa polisen och katthemmet!

Mer tips på vad jag ska göra, ska jag sätta ut mat till honom i stallet, eller ska jag låta honom vara så kanske han går hem? Om han nu vet vart han bor(tänker på min lilla månsa som rymde 48 mil)

Snälla, lite råd och tips vad jag ska göra. Blir så olycklig när den lilla stackaren sitter i regnet och vill in!
 
Sv: Bortsprungen katt...

Våran, nu gamla, katt vandrade flera kilometer bort när hon var i ett-årsåldern, så den kan ju komma en bit bortifrån.
Annars, sitter han utanför hela dygnet eller försvinner han ibland? För 1,5 år sedan kom det en katt och satt utanför vårat fönster och skrek förtvivlat. Väldigt välskött katt. Vi trodde han sprungit bort så vi gav honom mat och försökte få tag på ägaren. (Skrev en tråd här om det.) Till slut efter flera veckor får vi veta vilka ägarna är och det visar sig att katten är hemma hos dem varje kväll och äter. Resten av tiden är han hos oss och äter ännu mer.
Han har förresten bestämt sig för att bli våran katt för han är fortfarande här varje dag, trots att han inte får nån mat.

Ett tips är att ringa lokaltidningen och be att de tar in en insändare med bild på katten. Så gjorde vi med ovanstående katt när inget annat funkade.

Hoppas du hittar ägaren, är jättejobbigt att se hur de sitter där och skriker:(.
 
Sv: Bortsprungen katt...

Jaa, men han verkar vara här hela tiden! Igår ringde jag katthemmet här, och de hade en efterlysning på en katt som lät som "våran". De kom hit, men tyvärr var det inte den.

Nu ligger en annons ute på blocket och jag ska ringa den lokala tidningen idag. Ikväll ska jag dra ut bilder på skrivaren.

Är inte katten tillbaka hos sin ägare om några veckor efter mitt letande så blir det kastrering och han får bli vår stallkatt.

Igår var han halt och hade sår, han har nog fått rejält med stryk av vår gamla måssekatt. Hältan kom av ett sår på en trampdyna, på kvällen gick han nästan helt som vanligt.

När jag kom hem vid 18.30 så satt måssekatt och hittekatten på vår trappa, måns verkade sur, men accepterade ändå hittekatten. Så det kanske inte blir några större slagsmål mer?
 
Sv: Bortsprungen katt...

Det är ju skoj att ni kan ta honom själva om ingen ägare dyker upp. Vi kunde inte det med den kissen vi hittade eftersom två av våratre kkatter är honor. De gillar honom inte... Fast hannen (kastrerad) accepterar honom nästan helt, de har inget emot varandra. Så det aknske går bättre när det är två hanar om bägge är kastrerade...
Hoppas det löser sig:laugh:!
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
975
Senast: Sassy
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 823
Senast: monster1
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 255
Senast: Skjøldur
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp