Bortsprungen kisse

Molntuss

Trådstartare
En av våra katter försvann igår runt lunchtid. Det är inte alls vanligt för henne att vara borta såhär länge, hon brukar aldrig vara borta mer än några timmar åt gången, och vi är förstås väldigt oroliga.

Jag vet att en del katter kan försvinna i flera veckor i sträck för att sen komma tillbaka, men det är inte vanligt för henne. Framför allt är det inte vanligt för henne att inte komma när vi ropar.
Hon är dessutom rätt skygg för främlingar och brukar hålla sig i närheten under dagarna när det är mycket folk och bilar ute. Nu har ingen (varken vi eller grannar) sett henne på 36 timmar.

Imorgon ska vi försöka få in en annons i tidningen samt gå runt och sätta upp lappar lite här och var.

Finns det något mer man kan göra? Någon hemsida att annonsera på?
Vi vill bara ha tillbaka våran lilla kisse :cry:
 
Sv: Bortsprungen kisse

Åhh.. varje kattägares mardröm :(

Har ni kollat med era stängda skrymslen och vrår? Kanske någon granne har henne i sitt garage eller liknande?


Är hon kastrerad? Annars brukar väl hanarna kunna locka iväg honorna nu såhär på våren.

Håller verkligen tummarna att hon kommer tillbaka!
 
Sv: Bortsprungen kisse

Vi har kollat de skrymslen och vrår som finns i vårat område. Vi tänkte knacka dörr i området på andra sidan gatan imorgon och be dem kolla källare och så.
De hittade en död katt i just den källaren för bara någon månad sen, så lite oroliga är vi ju för det också.

Sen finns det ju säkert otroligt många skrymslen och vrår som hon kommer in i, men som vi inte ens tänker på att leta i.

Hon är kastrerad, så hankatter bör i alla fall inte vara något problem.
 
Sv: Bortsprungen kisse

Usch, man är alltid lika orolig när ens djur springer bort. Ibland gör katter så bara, dom vandrar och utforskar. Kan vara borta några dagar, även fast det inte är något just din katt brukar göra. Vår gamla katt gjorde det några få gånger under sitt liv ( blev 16 år ). Han kunde vara borta 2-3 dagar och såklart man var orolig.
Det du kan göra är att gå och kalla på din katt runt om i området, men gör det antingen på morgonen eller kvällen då hörs du bättre när all trafik har lagt sig.
Och kom ihåg, en katt klarar sig väldigt bra själv, och blir den hungrig hittar den alltid hem igen. Om nu inte det värsta har hänt så tror jag din katt kommer att vara hos dig igen om någon dag ska du se :). Det är ett naturligt beteende att dom sticker iväg på upptäcksfärd ibland.
 
Sv: Bortsprungen kisse

Finns det skog i närheten av er? Kan hon ha sprungit till skogs och klättrat upp i ett träd och inte kommer ner nu?

Det hände vår ungkatt en gång, han var borta i drygt 36 timmar. Sen hämtade min äldre katt pappa för att hjälpa honom ner:D
 
Sv: Bortsprungen kisse

Nej, det är rätt långt till närmsta skog. Då måste hon springa genom stan och över en massa vägar, så det hoppas jag verkligen inte hon har fått för sig :p
Hon är även rätt bra på att klättra, både upp och ner, så förhoppningsvis är det i alla fall inte det som har hänt.

Vi ska gå och sätta upp lappar nu efter lunch. Förhoppningsvis hör någon av sig och har hittat henne.
 
Sv: Bortsprungen kisse

Nu har kisse kommit tillbaka igen.
Hon hade mycket riktigt varit inlåst i ett av grannhusen. Finns en liten hälsobutik som ofta har sin altandörr öppen. Kisse hade lyckats smyga sig in i deras "ljusrum" och där har hon alltså varit instängd i två dagar.

Hon var hungrig, törstig och en aning skärrad. Men hon är i alla fall hemma och mår bra igen ^^
 
Sv: Bortsprungen kisse

Nu har kisse kommit tillbaka igen.
Hon hade mycket riktigt varit inlåst i ett av grannhusen. Finns en liten hälsobutik som ofta har sin altandörr öppen. Kisse hade lyckats smyga sig in i deras "ljusrum" och där har hon alltså varit instängd i två dagar.

Hon var hungrig, törstig och en aning skärrad. Men hon är i alla fall hemma och mår bra igen ^^

Så skönt att höra!
Ibland önskar jag att jag kunde sätta en GPS på katterna så jag ser vart de är IFALL de skulle råka bli instängda någonstans... som din grannkatt :(
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 060
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 251
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
  • Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
857
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Kämpa på
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp