borttappad licens och vacc...

ragge

Trådstartare
jag lånade ut min dressyrhäst till en kompis, men det blev så olyckligt att hon inte kunde ha kvar han av olika anledningar...så nu är han hemma på gården vid mamma.(har kontrakt på vilka grejer han fick med bl a.lic & vacc)Passet kom hem till min mamma så det har inte min kompis fått tag i...Hon har TAPPAT BORT BÅDE VACCINATIONSINTYG OCH LICENS!!!och hittar inte det, det står i kontraktet att han fick med sig det, så nu undrar jag:hur ska jag göra och vem ska betala???:( :( :confused: :devil:
 
Sv: borttappad licens och vacc...

Hästen måste ju vaccineras om och du måste beställa ny licens. För mig är det solklart att hon betalar.
 
Sv: borttappad licens och vacc...

kompisen får betala för detta!!:banana: :banana:
 
Sv: borttappad licens och vacc...

Ny licens beställer du hos SV RF.
Veterinärerna ska ha journalunderlag kvar och det kan gå att hitta din hästa vaccinationer den vägen. Ju äldre desto svårare...
Kopia på vaccinatiner? Annars får du börja om med vaccinationerna...
 
Sv: borttappad licens och vacc...

Om du brukar använda samma veterinär så kanske denna kan skriva ut ett nytt vaccinationsintyg åt dig, dvs om denne kommer ihåg att du har vaccinerat hästen. Om du förklarar situationen så brukar det kunna reda ut sig om veterinären inte är alltför nitisk, jag vet både de som skulle göra det och de som inte skulle göra det... Man får då skriva det datum man tror det är, hellre för kort tid mellan den sista och kommande vaccination så att det inte finns risk för att antikroppstitern helt går ur.
 
Sv: borttappad licens och vacc...

licens kan fixa ny genom ridsportförbundet vaccination vet jag inte hur du gör med,men klrt att hon får betala
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 985
Senast: mars
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 197
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 104
Senast: alazzi
·
Relationer Alltså... min bonusmamma. Jag blir så trött på henne ibland. Hon tycker att jag och min bror kan dela rum (vi är totala motsatser till...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 633
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp