Bostadslån kostnad

kaninälskare

Trådstartare
Hej!
Har ansökt om lånelöfte för köp av bostadsrätt och fått det beviljat. På lånelöftet står det "max månadskostnad/driftkostnad: *****". Är det enbart min lånekostnad eller är det inräknat med bostadens månadsavgift? Banken är ju stängd nu tyvärr :)
 
Hej!
Har ansökt om lånelöfte för köp av bostadsrätt och fått det beviljat. På lånelöftet står det "max månadskostnad/driftkostnad: *****". Är det enbart min lånekostnad eller är det inräknat med bostadens månadsavgift? Banken är ju stängd nu tyvärr :)
Jag skulle säga att det inte inkluderar lånet överhuvudtaget, utan är enbart månadsavgift och övriga driftkostnader.
 
Hej!
Har ansökt om lånelöfte för köp av bostadsrätt och fått det beviljat. På lånelöftet står det "max månadskostnad/driftkostnad: *****". Är det enbart min lånekostnad eller är det inräknat med bostadens månadsavgift? Banken är ju stängd nu tyvärr :)

Det har inget med ditt lån öht att göra. Driftkostnaden är lägenhetens avgift och drift.

Har du räknat på vad totala kostnaden för lånet blir? Omfattas du av amorteringskrav? Kan vara smart att lägga dig lånemässigt så att du undviker att hamna över gränsen för amorteringskrav om du vill pressa månadskostnaden. Iofs är det ju vettigt att amortera nu när räntorna är förmånliga. Men det finns mkt som påverkar din slutgiltiga kostnad för lånet.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 944
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 583
Hästmänniskan Tråden låstes, precis när jag skrivit en massa:mad:.;) Det som slår mig, när man läser lösdriftstrådar är att folk reagrerar på...
2
Svar
27
· Visningar
3 801
Senast: Inte_Ung
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
6 877
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp