BoT snabbandage eller vanliga stallbandage?

MiniLi

Trådstartare
Någon som jämfört både snabbandage från back om track med vanliga hederliga stallbandage (tjock padd och linda) när det gäller lymfangit eller lymfangitliknande reaktioner?

Nellys bakben har svullnat upp sådär på typiskt lymfangitliknande sätt och nu är hon lindad. Överväger att köpa snabbandage från BoT men vill vara säker på att det funkar lika bra med tanke på priset?
De är ju väldigt smidiga, särskilt när man vill be en stallkompis om hjälp. Gissar att värmeeffekten är likvärdig men att det blir lite mer stöd/svagt tryck med lindor.

Har googlat på gamla trådar och en del verkar uppleva att BoT är mer effektiva när det gäller vanliga gallor..
 
Jag har paddar från BoT istället för snabbandage. Då får man BoT-effekten men kan ändå linda. Har dock aldrig råkat ut för lymfangit men har funkat bra vid annan svullnad.
 
Jag har paddar från BoT istället för snabbandage. Då får man BoT-effekten men kan ändå linda. Har dock aldrig råkat ut för lymfangit men har funkat bra vid annan svullnad.
Ja det är ju också ett alternativ, men just snabbandagen är ju väldigt smidiga just när man behöver be andra om hjälp av/på..
 
Det beror på om man är ute efter tryck eller värme. Är det bara värme så funkar snabbandage fint, även andra än BoT (även om BoT blir lite varmare). Men är det tryck man behöver så är det lindning som gäller.
 
Någon som jämfört både snabbandage från back om track med vanliga hederliga stallbandage (tjock padd och linda) när det gäller lymfangit eller lymfangitliknande reaktioner?

Nellys bakben har svullnat upp sådär på typiskt lymfangitliknande sätt och nu är hon lindad. Överväger att köpa snabbandage från BoT men vill vara säker på att det funkar lika bra med tanke på priset?
De är ju väldigt smidiga, särskilt när man vill be en stallkompis om hjälp. Gissar att värmeeffekten är likvärdig men att det blir lite mer stöd/svagt tryck med lindor.

Har googlat på gamla trådar och en del verkar uppleva att BoT är mer effektiva när det gäller vanliga gallor..

Hade fullblod med kronisk lymfangit och körde BoT snabb-bandage med mycket gott resultat. Inte minst för att det var så lätthanterligt.
 
Någon som jämfört både snabbandage från back om track med vanliga hederliga stallbandage (tjock padd och linda) när det gäller lymfangit eller lymfangitliknande reaktioner?

Nellys bakben har svullnat upp sådär på typiskt lymfangitliknande sätt och nu är hon lindad. Överväger att köpa snabbandage från BoT men vill vara säker på att det funkar lika bra med tanke på priset?
De är ju väldigt smidiga, särskilt när man vill be en stallkompis om hjälp. Gissar att värmeeffekten är likvärdig men att det blir lite mer stöd/svagt tryck med lindor.

Har googlat på gamla trådar och en del verkar uppleva att BoT är mer effektiva när det gäller vanliga gallor..

jag hade både lindor med vulcanpaddar och hööks snabbandage. Jag gick över till hööks snabbandage, då vi stod i kollektivstall och det skulle vara enkelt för alla. Det fungerade bra vilket som.
 
Tack snälla alla som svarat! Låter som att det är värt att satsa på snabbandagen. Hööks har rea nu så det var ju passande ;)
 
Vid lymfangit har jag lärt mig att man ska kyla och linda för stöd/tryck. Tveksamt om värme + lymfangit är någon bra kombination
 
Vid lymfangit har jag lärt mig att man ska kyla och linda för stöd/tryck. Tveksamt om värme + lymfangit är någon bra kombination
Jag har alltid behandlat genom ökad cirkulation (rörelse och värme genom lindor), funkar toppen. Har köpt BoT nu och det funkar väldigt bra 👍
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, jag har idag ett par equilinepaddar som stallbandage när min häst ska åka långt eller står stilla mycket (boxvila pga hovproblem...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: MimmiNO
·
R
Utrustning Jag har Back on Track paddar till min häst, suuuper bra! Dock är det ju väldigt tidskrävande med lindor, då tänker jag inte för min egen...
Svar
10
· Visningar
1 116
Senast: Olympus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kaninskrik
  • Tälta med hund

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp