Bota stolsits

Sv: Bota stolsits

Ok. Hmm... Kanske kan försöka träna på det o bygga upp sitsen o sen försiktigt, utan att ändra sitsen, ta stigbyglarna? För då lägger du ju inte "fel" tygnd i dem...?

Sv: Bota stolsits

Ägnade nästan hela ridturen idag åt att rida utan stigbyglar ca 1h & 20min :o
Och det gick bra!:D för det mesta iaf. traven(långsam) gick jätte bra, galoppen hyfsat, hade gått jätte bra den med om det inte hade vart för alla vårkänslor som svallade hos hästen.. skut hit och dit..:crazy:
Fick en djup och bra sits i sadeln, och lodrät! men kände att jag la över nästan all tyngd bakåt på sittbenen, och det var inte skönt. så det är nog något att träna vidare på..;)

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är medryttare på än äldre ridtravare som för det mesta är en helt underbar häst. Innan jag blev medryttare på henne hade hon...
Svar
15
· Visningar
1 259
Senast: Lager
·
Hoppning Jag är inte nöjd med min sits i hoppningen, så skulle behöva tips på hur jag kan träna den och få en starkare, stabilare sits. En del...
Svar
15
· Visningar
2 851
Western Har flera funderingar kring stolsits då jag ser måånga som har det på olika nivåer (inte bara inom western men det är ju det vi... 2
Svar
38
· Visningar
7 403
Senast: Bewildered
·
Ridning jag har precis skaffat min en medryttare. Det känns bra, men ändå inte. Jag har bara sett henne rida en gång, det var när hon... 2
Svar
21
· Visningar
3 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka