Bukefalos 28 år!

Botox i pannan?

Casteloro

Trådstartare
Är det någon som har erfarenhet? Har bokat tid för det och kråksparkar, men är lite rädd att det ger hängiga ögon (och då får det hellre vara). Min hud är lite slapp i pannan när jag medvetet rynkar den, inte i avslappnat läge, men det känns jobbigt att jag ärvt den pannan efter min far (som visserligen är 60 år och inte är rynkig i avslappnat läge heller).

Ska ringa kliniken i morgon angående detta, men vill veta om någon här har erfarenhet helt enkelt. Andra forum litar jag inte på :meh:
 
Men behöver du verkligen det om du är rynkfri i avslappnat läge? Att man får rynkor i pannan när man medvetet rynkar den är väl ganska naturligt? O_o Personligen tycker jag att kråksparkar kan vara ganska charmigt.:)

Fast den frågan är inte relevant då min upplevelse är att det stör mig och det har inte med någon annans uppfattning att göra! 😊 Det har att göra med min egen syn på åldrandet (svårt att acceptera det) när huvudet och huden inte håller jämn takt O_o:o:D Det är ju väldigt vanligt med botox och fillers idag, men för att det ska vara aktuellt måste jag ha all fakta och gärna fler erfarenheter av detta.
 
Jag får botox i bl a pannan mot migrän, inte rynkor, sedan några år. Har inte en enda gång råkat ut för hängande ögonlock, min neurolog vet precis vad han gör. Skulle det hända, dock, så är det enligt honom övergående, det försvinner när effekten av botox avtar.
 
Jag får botox i bl a pannan mot migrän, inte rynkor, sedan några år. Har inte en enda gång råkat ut för hängande ögonlock, min neurolog vet precis vad han gör. Skulle det hända, dock, så är det enligt honom övergående, det försvinner när effekten av botox avtar.
Oj, hade ingen arning att botox funkade mot migrän. Häftigt :).
 
Är det någon som har erfarenhet? Har bokat tid för det och kråksparkar, men är lite rädd att det ger hängiga ögon (och då får det hellre vara). Min hud är lite slapp i pannan när jag medvetet rynkar den, inte i avslappnat läge, men det känns jobbigt att jag ärvt den pannan efter min far (som visserligen är 60 år och inte är rynkig i avslappnat läge heller).

Ska ringa kliniken i morgon angående detta, men vill veta om någon här har erfarenhet helt enkelt. Andra forum litar jag inte på :meh:
Du skaffar dig ett dyrt periodiskt underhåll -bara så du är medveten om det. Jag har gjort en botoxbehandling i pannan med mycket gott resultat....men när jag insåg att behandlingen endst höll i tre månader började jag räkna slantar. Tyckte inte det var värt dom pengarna. Men jag blev väldigt nöjd överresultatet dock.
 
Jag får botox i bl a pannan mot migrän, inte rynkor, sedan några år. Har inte en enda gång råkat ut för hängande ögonlock, min neurolog vet precis vad han gör. Skulle det hända, dock, så är det enligt honom övergående, det försvinner när effekten av botox avtar.
Har du sluppit dina migränanfall sen du regelbundet får botox?
 
Är det någon som har erfarenhet? Har bokat tid för det och kråksparkar, men är lite rädd att det ger hängiga ögon (och då får det hellre vara). Min hud är lite slapp i pannan när jag medvetet rynkar den, inte i avslappnat läge, men det känns jobbigt att jag ärvt den pannan efter min far (som visserligen är 60 år och inte är rynkig i avslappnat läge heller).

Ska ringa kliniken i morgon angående detta, men vill veta om någon här har erfarenhet helt enkelt. Andra forum litar jag inte på :meh:

Effekten avtar som sagt rätt fort, tror det mest effektiva är att kombinera fillers med botox för längre hållbarhet. Men du kan ju testa med enbart botox till en början för att se ifall du blir nöjd med resultatet.
 
Hoppas det är ok med en fråga, har en kollega (som jag inte jobbar med längre) som använde botox och filler till sina läppar och rynkor. Dagen efter hon hade gjort det (en av gångerna) kom hon till jobb alldeles blå (typ blåmärke) runt hela munnen. Är det vanligt att det kan bli så?
 
Du skaffar dig ett dyrt periodiskt underhåll -bara så du är medveten om det. Jag har gjort en botoxbehandling i pannan med mycket gott resultat....men när jag insåg att behandlingen endst höll i tre månader började jag räkna slantar. Tyckte inte det var värt dom pengarna. Men jag blev väldigt nöjd överresultatet dock.

Jo, jag vet det, det handlar inte om pengar i det här läget dock!
 
Hoppas det är ok med en fråga, har en kollega (som jag inte jobbar med längre) som använde botox och filler till sina läppar och rynkor. Dagen efter hon hade gjort det (en av gångerna) kom hon till jobb alldeles blå (typ blåmärke) runt hela munnen. Är det vanligt att det kan bli så?

Som jag förstått det är det vanligt, särskilt om man ätit någon slags blodförtunnande medicin.
 
Jag får botox i bl a pannan mot migrän, inte rynkor, sedan några år. Har inte en enda gång råkat ut för hängande ögonlock, min neurolog vet precis vad han gör. Skulle det hända, dock, så är det enligt honom övergående, det försvinner när effekten av botox avtar.

Blir rynkorna även påverkade av den behandlingen? Eller är det bara för migrän?
 
@Strindlund Min neurolog kallar det man får för CNN-panna. ;)

Jag har nog rätt slät panna redan från början. Men med botox kan jag inte rynka ihop ögonbrynen till bekymmersrynka. Så jag antar att placeringen av sticken är rätt lika oavsett om det gäller medicinsk eller estetisk botox.
 
Är det någon som har erfarenhet? Har bokat tid för det och kråksparkar, men är lite rädd att det ger hängiga ögon (och då får det hellre vara). Min hud är lite slapp i pannan när jag medvetet rynkar den, inte i avslappnat läge, men det känns jobbigt att jag ärvt den pannan efter min far (som visserligen är 60 år och inte är rynkig i avslappnat läge heller).

Ska ringa kliniken i morgon angående detta, men vill veta om någon här har erfarenhet helt enkelt. Andra forum litar jag inte på :meh:

Gör du kråksparkarna så brukar det resultera i att ögonbrynen lyfts och även ögonlocken så det behöver du inte oroa dig för :)

Jag gör botox för panna, kråksparkar och käkar för att inte pressa tänder :)
 
Gör du kråksparkarna så brukar det resultera i att ögonbrynen lyfts och även ögonlocken så det behöver du inte oroa dig för :)

Jag gör botox för panna, kråksparkar och käkar för att inte pressa tänder :)

Är det så? Det vore ju helt fantastiskt om det blev så, men får prata med kliniken helt enkelt!
 
Gör du kråksparkarna så brukar det resultera i att ögonbrynen lyfts och även ögonlocken så det behöver du inte oroa dig för :)

Jag gör botox för panna, kråksparkar och käkar för att inte pressa tänder :)
Hur kan något vars syfte är att förlama småmuskler samtidigt lyfta något?

Att botox kan ge hängande ögonlock är en känd, men övergående, bieffekt.
 
Är det så? Det vore ju helt fantastiskt om det blev så, men får prata med kliniken helt enkelt!

Ja på mig blir det så!

Har inga direkta rynkor mer än fina linjer men gör det i förebyggande syfte och har gjort i 2-3 år nu så är hyfsat säker på resultatet 😁
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: fridaxi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Samma häst, samma övning – men ändå så annorlunda! Hade köpt på mig en markarbeteslektion till, och blev förvånad och glad när jag såg...
Svar
0
· Visningar
282
Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 618
Senast: Nominous
·
Hästvård Min shettis drabbades för en vecka sedan av ett kraftigt kolikanfall. Det tog närmare 72 timmar innan hon inte fick återfall. Efter...
2
Svar
22
· Visningar
6 540
Senast: Luleå
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Optimala foderrutiner?
  • Vilken ras passar mig?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp