Bought By Many hundförsäkring - någon som testat?

TaxLady

Trådstartare
Hej,

Jag har Agria med högsta ersättningsbelopp på min hund, men funderar på att teckna Bought By Many med högsta ersättningsbelopp till min valp som jag får hem i augusti (och kanske flytta över min nuvarande hund till samma försäkringsbolag när hans försäkringsår hos Agria ska förnyas).

Företaget är ju relativt nytt på den svenska marknaden så jag har inte hört så mycket om dem, förutom att deras försäkring verkar täcka mer saker än Agrias när jag skummat igenom villkoren. Är det någon av er kloka människor här på forumet som har någon erfarenhet av dem? :)
 
De är väl riktigt stora i UK tror jag. Däremot tror jag att om 5-10 år kommer de ha samma villkor som alla andra schablonbolag. Det är säkert inget fel på dem dock.
 
Hej,

Jag har Agria med högsta ersättningsbelopp på min hund, men funderar på att teckna Bought By Many med högsta ersättningsbelopp till min valp som jag får hem i augusti (och kanske flytta över min nuvarande hund till samma försäkringsbolag när hans försäkringsår hos Agria ska förnyas).

Företaget är ju relativt nytt på den svenska marknaden så jag har inte hört så mycket om dem, förutom att deras försäkring verkar täcka mer saker än Agrias när jag skummat igenom villkoren. Är det någon av er kloka människor här på forumet som har någon erfarenhet av dem? :)
Läst försäkringsvillkoren nu. De har ju absolut inga undantag relaterade till ras. Fördelaktigt för de med riskraser så som trubbnosar eftersom de verkar ersätta problem relaterat till andning (åtminstone finns det inget undantag i villkoren som hos de andra bolagen).
Däremot reagerade jag på att det står att de ersätter kostnad för komplikationer under den första dräktigheten. Det tolkar jag som att de inte ersätter kostnader för evtl komplikationer under andra dräktigheten. Där försvinner alla uppfödare som kunder...
Har hittills inte heller sett annat bolag som lämnar ersättning för veterinärfoder. Det är ju bra eftersom det är dyra foder och har du en stor hund blir det stora kostnader också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp