Bouppteckning???

Apollo

Trådstartare
Får man göra en sån själv eller måste det
vara "en utbildad".
Har i dagarna betalt 2.500 kr för en bouppteckning som tog 20 min max. Sen fär jag höra att det får du ju göra själv.
Känner mig i såna väl jävligt lurad. :mad:
 
Om det inte är en svår bouppteckning att göra så får du göra den själv. Tex om det är bouppteckning efter dina föräldrar och du är enda arving och det finns inget testamente, då får du göra det själv.
Men när det är flera som ärver, det finns testamenten och annat som krånglar till är det bäst att vända sig till kunning. Men även det bör man kolla, min sambo och hans familj har fått en massa extra skatt pga av banken gjorde fel och gav fel information...
 
Med tanke på hur mycket tjafs det kan bli bland arvingarna - folks sämsta sidor kommer som regel fram vid arvsdiskussioner - kan det kännas tryggt att om bouppteckningen är gjord av någon som garanterat vet hur man gör. Tyvärr är priset ingen garanti för att det blir riktigt gjort ändå - alla som håller på med bouppteckningar t ex på begravningsbyråer eller banker är inte fena på jobbet heller, så man bör inte okritiskt godkänna en bouppteckning bara för att den är gjord av ett "proffs". Jag har i och för sig bara varit med om en bouppteckning, men banktjänstemannen som upprättade den gjorde ett par grava fel!
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
698
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 142
Senast: LiviaFilippa
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 081
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 316
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp