Bukefalos 28 år!

Boutulism och vaccinering!

R

Rapid

Mitt sto får sin första spruta i dag och jag undrar om man ska ta det lugnt med ridningen i anlslutning till detta eller inte? (Hinner tyvärr ej träffa veterinären personligen).

Jag undrar också över hur lång tid sprutserien ges samt vilka biverkningar man ska vara uppmärksam på?

Tack för mig!

/R
 
Man kan rida som vanligt fast hästen är bot vaccinerad. Man ska ta grund sptuterna med en månads mellanrum. tre spruter sen en om året. mvh malin
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
482
Senast: Sirap
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
962
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund Jag skulle behöva tips på hur man överlever sin hunds bortgång. Just nu känner jag ingen anledning till att ens existera själv då han...
Svar
3
· Visningar
530
Senast: Myrten
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
737
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp