Y

yodi

när jag flyttade in i stallet där damen står nu så diskuterade jag och stallansvarig att det skulle byggas en sadelkammare och att jag då skulle betala 100 kr/mån för sadelkamar avgift då det inte är grattis att byga en sadelkamare, det tyckte jag verkade ok, sen har ingen sadelkamare byggts så jag har inte tänkt på det.

damen i fråga ska flytta på lördag, när min sambo var i stallet så frågade stall ansvarige om det här med hyran, min sambo stod då som ett levande fråge täken och frågade vilken hyra då boxhyran är betald ordentligt.

då sa h*n att jag inte hade betalt 100 kr/mån (förutom boxhyran) för underhåll av boxar och hagar och sa att vi hade diskuterat det.

hur ska jag göra? jag vill inte göra mig ovän med H*n, men vi diskuterade bara sadelkamar avgift vid ny sadelkamare samt att jag inte vill betala då jag och sambon har hjälpt till gratis med att måla stallet, reparera boxar, sätta staket samt riva där det är meningen att den nya sadelkamaren ska byggas.

sen brukar inte sådant ingå i boxhyran?? :(
 
Dålig stil tycker jag. Efterom att ingen sadelkammare har byggts tycker jag inte att du ska betala.
 
Har du kontrakt på boxen?...och i så fall står de i de något om dom 100kr extra?...har du inte de så skit i att betala...har du inte fått veta de innan så är de deras eget fel...å inte har du sett röken av någon sadelkammare heller!!
 
Har du kontrakt på boxen?...och i så fall står de i de något om dom 100kr extra

Helt rätt! Vän eller ovän, rätt ska vara rätt och står det inte i kontraktet är det inget att diskutera överhuvudtaget! :cool:
 
jag skulle inte ha betalat, sådana kostnader får dom helt enkelt baka in i stallhyran, dom kan ju inte komma i efterhand och begära mera pengar.
 
Näe jag skulle inte betala.
Verkar som ett konstigt sätt att ta in hyra på.
Man har väl en hyra, och skulle vi tex som här bygga en helt ny sadelkammare, då kanske man höjder hyran DÅ när väl sadelkammaren finns där.
Inte att man betalar innan, eller för några andra konstiga saker.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Någon juridiskt kunnig som kan hjälpa oss här...? Vi (samtliga hyresgäster) blev uppsagda från lösdriften vi stod på i våras och...
Svar
14
· Visningar
2 954
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Jag flyttade min häst för 2,5 år sedan till ett nytt stall. Stallägaren mailade över ett uppstallningsavtal till mig som han bad mig...
2
Svar
21
· Visningar
3 873
Senast: Piaff
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 404
Senast: Crossline
·
Ekonomi & Juridik Jag funderar på att skaffa häst och planerar lite inför det. Men jag behöver få svar på lite frågor. Jag har nämligen tänkt att bygga...
2
Svar
21
· Visningar
2 548
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • GVFÖ 2024
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp