Bukefalos 28 år!

BPA i pipmuggar??

zitrus

Trådstartare
Usch, satt just och såg på kunskapskanalen om allt hemskt BPA kan ställa till med och kollade upp nappflaskorna vilka alla vi använt var BPA-fria.

Men pipmuggen undrar jag nu över! Dom visade såklart ett klipp om hur barnens tänder skaver bort plast från pipen så dom får i sig det :crazy:

Någon som vet om esskas spillfria mugg innehåller bpa? Googlade men hittade som inget, annat än att esska verkar ha kommit på att dom inte ska använda bpa-plast i sina nappflaskor alldeles nyss.. kändes ju inte så lovande!
 
Sv: BPA i pipmuggar??

Vi har använt MAM, helt BPA-fria och jättebra.

98a2e27dd95bd1173fbf34fcb28c1c03.jpg
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 166
Senast: cassiopeja
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 688
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har börjat utforska binaural beats. Jag vet inte riktigt hur man ska beskriva det, men kanske som ljudterapi eller...
Svar
0
· Visningar
272
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 730
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Uppdateringstråd 29
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp