Bra allround ponny eller islandshäst

Andalusier

Trådstartare
Hej

Har ett islandshäst sto som blir 8 nu i maj och jag sitter o velar o kan inte bestämma mig.

Hästen har 4 riktigt bra gångarter naturligt och med lite finslipning kommer de kunna passa bra till gångarts tävlingar

Just nu är hon utlånad på foder och står på en ridskola där hon även blir utbildad inom dressyr och hoppning

Jag antar att hon når en nivå av LB/LB det är nog där hon är när fodervärds perioden är över om knappt 1år

När fodervärds tiden är över ska hon säljas då jag o dottern vill satsa på dressyr och hoppning och ska därmed köpa oss två storhästar

När nu islänningen ska säljas kommer hon vara antingen en bra o allsidig ponny för dem som inte är nybörjare utan som har ridit kring 3 år eller så blir hon en bra tävlingshäst för den som är lite erfaren av gångartsridning

I vilken kategori hade ni sålt henne som?

1. Bra allround ponny?
2. Framtida gångartstävlings häst?
 
Det måste man nästan rida hästen för att svara på, men få islandshästar är ju vettiga på att hoppa och många har en galopp som inte riktigt håller samma klass som en tregångare.
 
Står hon på en islandshästridskola där det är fokus på islandshästar och gångarter eller är det en "vanlig" ridskola med hästar och ponnyer av olika raser?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 216
Hästmänniskan Hejsan! En lång historia kort har jag nu fått möjligheten att köpa min drömhäst. :o Jag har världens trevligaste och personliga maxade...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
11 522
Senast: Wonderwoman
·
Hästmänniskan Hej på er! Hoppas tråden hamnade rätt nu, är lite ny och vimsig här ;) Jag ska snart börja leta häst och jag vill ha en ponny (eller...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 731
Senast: Lobelia
·
Islandshäst Lite bakgrundsinfo: Har ridit islandshäst sedan -2009, ca 10 olika hästar. Innan dess har jag haft "vanliga hästar", tävlat en del i...
2
Svar
24
· Visningar
4 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp