Bukefalos 28 år!

Bra benskydd (Strl cob)

LadyCovergirl

Trådstartare
Tänkte införskaffa nya benskydd till en av ponnyerna. Senskydd fram, kotskydd bak. Helst inte i läder då putsning inte är vare sig min eller Jennifers stora passion :angel:
Priset spelar ingen roll, kvalité är mer intressant.
Ponnyn har storlek cob i benskydd. Färg gärna svarta eller bruna.

Vad har ni för tips? Veredus, vilken modell isf? D'yon? Ngt annat?
Gärna hemsidor för beställning också :)
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

Jag skulle säga Eskadron, den vanligaste modellen. De kostar inte så hemskt mycket, och enligt min åsikt håller de vad som helst. Hoppar och rider i TERRÄNG (menar alltså riktigt skaplig skog och lera) med mina Eskadron skydd, och jag tycker de är suveräna! De är i och för sig ganska allmänna, men det stör inte mig.

Ett stort plus är att karborren verkligen håller fast! :)
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

Jag har tittat lite på just Veredus Carbon gel också. Ska kolla med ponnyns ryttare och se vad hon tycker :)
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

Jo, jag såg att du införskaffat sådana. Får försöka spana efter ett par bruna i S då. Visst hade väl du M till din Peia?
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

Problemet är snarare att få märken har cob i size. Det är alltid full eller ponny vilket jag tycker är väldans dumt!
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

Visst är det irriterande! Full blir alldeles för höga och vida medan ponny ofta är lagom i vidden men ganska korta :crazy:
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

ja det är skitstörigt. Därför köper jag inga dyra som ändå inte är perfekta.

Dock underlättar det nog med flexisoft och jag tycker att veredusen ser rätt korta ut men still, mycket pengar för grejer som inte passar.
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

Jag har ju andra hästar att ha benskydden på så för min del kan jag chansa lite. S i Veredus-skydden bör vara lagom iaf. Annars får min stora häst få dem :)
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

Ja, jag har M till Peia och dom är alldeles lagom! :)
är det till din lilla Peia eller till Cinna du ska införskaffa ?
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

Det är i första hand Cinna som ska ha dem. Till Peia har jag till vardags Catago (senskydd fram och kotskydd bak) och till "fint" Eskadron med fårskinn (senskydd fram och kotskydd bak).
Om du har M till din Peia bör Cinna kunna ha S :) Får spana runt lite helt enkelt.
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

Veredus proclassic med läderinsida är bra (trots att det är läder;)). Läderinsidan är mycket lättare att att göra ren än neopren, bara att spola av och fetta in ibland eller putsa av med lite sadeltvål då och då.
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

Osch, redan där fick jag en mindre hjärnblödning. Putsa? Fetta in? Ujuj, jag känner stressen och paniken och ångesten :angel: (Tack för tipset iaf ;) )
 
Sv: Bra benskydd (Strl cob)

CWD-skydden var helt okej men jag tyckte att de såg lite stora och klumpiga ut. Kanske är annorlunda IRL iofs.
Var och klämde på ett par Carbon gel i fredags och är nog lite sugen på ett par sådana i brunt :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp