Om banden glider ner och bhn skaver så beror det i 99% av fallen på fel storlek eller helt fel modell (men då oftare det första). Det är väldigt, väldigt vanligt att folk går med för stor omkrets och för liten kupa. Det är å andra sidan inte konstigt alls, då många vanliga butiker (tex HM och Lindex) har väldigt dåligt utbud och det då blir svårt att lära sig hur en bh faktiskt ska kännas. Kan använda mig själv som exempel, inte speciellt liten på något sätt, har small eller medium i kläder, men 65 eller 70 i omkrets på bh vilket knappt finns i vanliga butiker eftersom det oftast börjar på 75. Hur de som är mindre än mig hittar något förstår jag inte.
Så: gå till en bra bh-butik som har stort utbud när det gäller olika storlekar! Skulle du råka bo i Sthlm rekommenderar jag Samiras Underkläder. Details brukar också vara bra, men priserna smått hysteriska många gånger.
Min favorit just nu när det gäller bygel-bh är en i ofodrad spets från Hunkemöller. Just att den är ofodrad gör att den är mjuk och otroligt bekväm. Köpte den främst för att ha något svalt på sommaren

Blev trött på alla tjocka, varma bhar när det var svinvarmt... Nu har jag mjuka, ofodrade året om.