Bra bok om islandshästar

Silver Girl

Trådstartare
Jag ska nu bli medryttare på en fin islandshäst, fyrgångare och naturlig töltare. Har ridit islandshäst tidigare men inte gångartsridning utan motionsridit i skogen. Jag kommer rida mest i skogen nu med, men när det blir mörkt om kvällarna blir det nog några pass på ridbanan och ovalbanan framöver.
Skulle vilja läsa lite om att rida just islandshäst och undrar om någon har ett bra boktips?
 
Inte en bok, men kan tipsa om kanalen Töltriding. Massvis med matnyttiga filmer och reportage om allt möjligt inom islandshästar och islandshästridning.
 
Menar du då en youtube-kanal eller något annat?

toltriding.se, det är lite som Netflix fast för islandsridning. De har en gratis provvecka eller liknande tror jag, sedan får man köpa en prenumeration. :)

Lägger till: du kan alltså även ha det som app på mobil eller padda och casta till teven om du vill.
 
toltriding.se, det är lite som Netflix fast för islandsridning. De har en gratis provvecka eller liknande tror jag, sedan får man köpa en prenumeration. :)

Lägger till: du kan alltså även ha det som app på mobil eller padda och casta till teven om du vill.
Ok, då får jag kolla när jag har tid att titta lite mer under en vecka. Jag vill nog inte prenumerera.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 599
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 573
Senast: iNHALE
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp