Bra brunch i Stockholm?

Morran

Trådstartare
Någon som har koll på det aktuella brunchutbudet i Stockholm? Det var länge sedan så jag har ingen vidare koll längre.

Enbart vegetariskt/veganskt eller övervägande fisk/skaldjur går bort.

Vill ha MYCKET att välja på och gärna stort dessertbort.

Pris är mindre viktigt.
 
Trattorian på Kungsholmen skulle jag rekommendera :) Det är italienskt men med mycket traditionell brunchmat också.

STHLM Brunch Club är enligt mig väldigt överskattat, men poppis.
 
Nu var det ett tag sedan jag åt brunch. Och jag vet inget ställe just nu som gör mig lycklig.

Jag gillade Moderna Museet (fast sist jag var där kändes det lite trött)
Djurgårds brunn (om inte för stället, så promenaden dit!)
Berns Bistro (liksom på Djurgårdsbrunn hundvänligt. Miljön funkar bra, maten är habil. Har man ingen hund med serveras brunch även på Berns Asiatiska)
boule Bar brukade också funka (men hur är de öppna nu och har det påverkat kvaliteten att de är en kedja? Det var längesedan de var hundvänliga, så jag går inte dit så ofta. Man (jag) råkar inte gå förbi ett hak i en park utan hund)

Hotell t.ex. Nordic Light?
 
Senast ändrad:
Radisson Blu Waterfront hotel, ligger vid Klarabergsviadukten.
Riktig tbra brunch som har ALLT och desertbordet är utom denna värld. Sök på Instagram för bra bilder på brunchutbudet.
 
Nu var det ett tag sedan jag åt brunch. Och jag vet inget ställe just nu som gör mig lycklig.

Jag gillade Moderna Museet (fast sist jag var där kändes det lite trött)
Djurgårds brunn (om inte för stället, så promenaden dit!)
Berns Bistro (liksom på Djurgårdsbrunn hundvänligt. Miljön funkar bra, maten är habil. Har man ingen hund med serveras brunch även på Berns Asiatiska)
boule Bar brukade också funka (men hur är de öppna nu och har det påverkat kvaliteten att de är en kedja? Det var längesedan de var hundvänliga, så jag går inte dit så ofta. Man (jag) råkar inte gå förbi ett hak i en park utan hund)

Hotell t.ex. Nordic Light?

Berns var vi inte impad av sist vi var där. Helt ok, men inte i relation till priset.

Nordic night vill jag komma ihåg som gott men bullrigt? Eller är det Clarion Sign jag tänker på nu? Hur som tycker jag det är svårt att veta om ett ställe fortfarande är bra från år till år. Det kan ju gå snabbt utför med just brunch .
 
Det var ett tag sen jag var på Mosebacke men det var riktigt bra. Utsikten är ett plus.

Jaaa, det ju just det. Bara för att det var bra förra eller förrförra året så är det det ju tyvärr inte alltid att samma ställe håller stilen. Den niten har vi tyvärr gått på flera gånger med just brunch :confused:
 
Jaaa, det ju just det. Bara för att det var bra förra eller förrförra året så är det det ju tyvärr inte alltid att samma ställe håller stilen. Den niten har vi tyvärr gått på flera gånger med just brunch :confused:

De har i a f hållit stilen med luncher så möjligheten att de också gjort det med brunchen finns.
 
Jaaa, det ju just det. Bara för att det var bra förra eller förrförra året så är det det ju tyvärr inte alltid att samma ställe håller stilen. Den niten har vi tyvärr gått på flera gånger med just brunch :confused:
Mosebackes brunch är ju rätt enkel, huvudpoängen är väl läget och utsikten, men vill man ha god och lite lyxig mat så är hotellen bättre.
 
Jag var på bockholmen i somras. Vällagat, goda efterrätter, bra service, lugn och vacker miljö. Inte långt från stan heller om man tar t-banan till Bergshamra.
 

Liknande trådar

Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 864
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag tjänar för tillfället ganska mycket mer i lön än ordinarie, då jag är utlånad och får massa extra ersättningar för det. Det har...
Svar
0
· Visningar
677
Senast: MissFideli
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 541
Senast: MML
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 638
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp