Bra/dåliga erfarenheter av hästgymnasium i STHLM?!?

M

Majken

Hepp!
Vill höra alla bra / dåliga :devil: saker om t.ex. Berga och Säbyholm.. Även mindre ridgymnasium som jag vet finns här.. Ska ju snart välja, Å e lite :confused:
 
Har ingen erfarenhet av det själv men har hört att många gillar Berga.. Säbyholm vet jag inget om.. Däremot rekommenderar jag inte en skola som ligger i mina gamla hemtrakter men det är väl inte aktuellt för dig eftersom du har tio mil från sthlm dit..
 
Jag skulle ha gått på berga men valde jällaskolan i uppsala istället, några mil längre men jag stormtrivs! Vad jag har HÖRT har vi flera hästar och det är mera ridning hos oss, vi har ju inga körhästar...
 
berga är jätte bra.. jag går dära.. inte så mycket häst det första året men det är för att man typ BARA ska ha häst i 2 an o 3 an.
har en tjej som slutade säby i min skola och hon gillade det inte.. pgr av lärare o elever.
men berga rekomenderar jag
 
gick på säbyholm dom första 6 månaderna av gymnasiet *i 1:an*. sedan bytte jag till berga, för att d va så j**la långt att pendla.
det är mer smådjur*och burfåglar* på säbyholm. på berga läser man lantbruksdjur.
 
Ok. Ska typ dit och titta ngn gång. Kanske ska gå där.. he he.. Vilken klass går du? Och vilken inriktning har du?
 
Ok. Ska typ dit och titta ngn gång. Kanske ska gå där.. he he.. Vilken klass går du? Och vilken inriktning går du?
 
berga är det mest trav på.
ingen bra utbildning, känner några lärare som berättat för mig hur dte är, när jag tänkt evälja den skolan..
 
JAg tror att det finns ett ridgymnasium i Kista, i sammarbete med järfälla.
 
Ja det finns det, Säby. De rider på Järfälla om jag inte minns helt fel. Känner några som går där.
Nystartat. Tror det är som en elitidrottskola..
 

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 784
Senast: tanten
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
617
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag skrev om dethär i min andra dagboks tråd men jag in såg att jag vill göra ett tydligare inlägg om det i en egen dagboks tråd. Och...
Svar
12
· Visningar
1 962
Senast: Mauen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp