Bra dammfritt foder

J

jumperjolly

Jag vill ha tips på bra dammfritt foder för en äldre dam(18) i normalt/lätt arbete, dammallergiker, som samtidigt måste lägga på sig ordentligt.
Alla TIPS är välkomna!
Mvh/jolly
 
Miljön är en helhet så förutom foder kollar du väl på utevistelse, stallmiljö, strö osv.

Ensilage är underbart stråfoder, gott och odammigt. Genom att vattna hö och havre kommer du ifrån en del damm, skölj havren i durkslag och höet i korgar.

Genom att blöta och svälla pelleterat foder försvinner dammet. Betfor är ju också gott.

Men utan ett dammfritt hö eller silage och en bra stallmiljö får du svårt att få till det. Allt annat går ju att lösa.

mvh
Lejonelle
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 294
Senast: warg
·
Foder & Strö Jag funderar på att byta från vanlig halmbädd där hela boxen mockas igenom varje dag till permanentbädd. Står i kallstall, så jag vill...
Svar
3
· Visningar
602
Senast: tanten
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
918
Senast: Bison
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 193
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp