Bra dammfritt foder

J

jumperjolly

Jag vill ha tips på bra dammfritt foder för en äldre dam(18) i normalt/lätt arbete, dammallergiker, som samtidigt måste lägga på sig ordentligt.
Alla TIPS är välkomna!
Mvh/jolly

Miljön är en helhet så förutom foder kollar du väl på utevistelse, stallmiljö, strö osv.

Ensilage är underbart stråfoder, gott och odammigt. Genom att vattna hö och havre kommer du ifrån en del damm, skölj havren i durkslag och höet i korgar.

Genom att blöta och svälla pelleterat foder försvinner dammet. Betfor är ju också gott.

Men utan ett dammfritt hö eller silage och en bra stallmiljö får du svårt att få till det. Allt annat går ju att lösa.

mvh
Lejonelle

Liknande trådar

Hundhälsa Min äldsta tik bli 10 år i februari, hon är kastrerad, väger runt 6kg och brukar normalt äta lite allt möjligt i torrfoderväg men nu...
Svar
8
· Visningar
531
Senast: hemlig
·
Hästvård Funderar litegrann över fenomenet att stå uppstallad hur vanligt det är att andra lägger sig i gällande andras hästar. Vi står i ett...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
7 906
Senast: Unhappy
·
Övr. Katt Billigt och bra i samma mening går sällan ihop. Men, om jag vill köpa så bra torrfoder som möjligt för så liten peng som möjligt, vilket...
Svar
3
· Visningar
890
Hemmet Vi måste måla om huset. Sambon gillar gult som vi har idag men med ljusare foder. Jag gillar grågrönt med vita foder.. Kan även tänka...
2
Svar
22
· Visningar
930
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Namngivningstips..