Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Bra dressyrschabrak??

biffen

Trådstartare
Jag har just köpt min första riktiga dressyrsadel, och kom på när jag skulle rida att passformen på mina allroundschabrak inte riktig stämde. :eek:

Sadeln har lite för långa kåpor o schabraken hamnar lite tajtare mot hästen än jag skulle önska. Nån som har några tips vad jag ska köpa?

Bra, lite stadigare kvalitet, som går bra att dra upp ordentligt i sadeltunneln. Men helst inte kosta skjortan!

Dressyrschabrak överhuvudtaget tycker jag är bra till dressyrsadlar, jag köper dock alltid ponnyshabrak fast jag rider storhäst (mest) i "vuxenstrl sadel" för en del märken har så enormt stora schabrak att de blir som mindre täcken =) Mias är bra tycker jag också!

top sport ,min favorit har dock bara hittat de i svart lr vitt..

annars e ju equilline oxå jättebra-finna i pricip alla färger

A

alisson

JAg brukar köpa dom billiga, passformen har aldrig varit något problem, ala dressyrshabrake har passat till sadeln. Showmaster tycker jag har billiga och snygga(betalade 90kr för det sista :))

/A

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6442 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel
Dagbok …”Först kommer ingenting, sen ingenting, sen allt på en gång.” Fast jag tycker nog mer att det känns som att jag är en slangbelleboll...
Svar
16
· Visningar
831
Utrustning Efter att ha provat det mesta känns det som börjar jag ge upp.. Jag har ett arabsto med kort (inte superkort) och bred rygg. Manken är...
Svar
13
· Visningar
1 237
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
3 668
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vad är godkänd utbildning
  • Sömtryck?

Omröstningar