Bra dressyrschabrak??

biffen

Trådstartare
Jag har just köpt min första riktiga dressyrsadel, och kom på när jag skulle rida att passformen på mina allroundschabrak inte riktig stämde. :eek:

Sadeln har lite för långa kåpor o schabraken hamnar lite tajtare mot hästen än jag skulle önska. Nån som har några tips vad jag ska köpa?

Bra, lite stadigare kvalitet, som går bra att dra upp ordentligt i sadeltunneln. Men helst inte kosta skjortan!
 
Dressyrschabrak överhuvudtaget tycker jag är bra till dressyrsadlar, jag köper dock alltid ponnyshabrak fast jag rider storhäst (mest) i "vuxenstrl sadel" för en del märken har så enormt stora schabrak att de blir som mindre täcken =) Mias är bra tycker jag också!
 
Det där shabraket var ju super snyggt! hur mycket kosstar ett sådant ?
 
Jag beställde genom skolan, jag tror det gick på 400-500 kr.
 
top sport ,min favorit har dock bara hittat de i svart lr vitt..

annars e ju equilline oxå jättebra-finna i pricip alla färger
 
JAg brukar köpa dom billiga, passformen har aldrig varit något problem, ala dressyrshabrake har passat till sadeln. Showmaster tycker jag har billiga och snygga(betalade 90kr för det sista :))

/A
 
Mias RS O HJ:s (HJ:s tar lång tid vid beställning Mn är superfina!!)
 
Mias RS-jättebra kvalite och passform dessutom väldigt snygga...
 

Liknande trådar

Utrustning Har verkligen ingen koll på det här med sadlar så jag provar här. Har precis köpt en d-ponny och fick med en Prestige Golden Star som...
Svar
7
· Visningar
1 188
Hoppning Hej! Jag är en 14-årig tjej som har ridit nästan hela livet och haft egna ponnyer och tävlat upp till LB. Nu har jag två c-ponnyer, en...
Svar
4
· Visningar
1 255
Utrustning Nu har jag förhoppningsvis lagt upp en bra plan för hur jag ska få köpt en ny dressyrsadel. Efter jul ska jag ta ut en sadelprovare som...
Svar
7
· Visningar
1 966
Senast: MiniLi
·
Utrustning För det första: Jag har väldigt dålig koll på sadelinpassning själv. Har enbart ridit på ridskola och köpte min första häst från...
2
Svar
28
· Visningar
3 619
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp